Niezależny autorski portal internetowy poświęcony kulturze i sztuce miasta i regionu, na bieżąco monitorujący to, co w kulturalnej trawie piszczy.​

Niezależny autorski portal internetowy poświęcony kulturze i sztuce miasta i regionu, na bieżąco monitorujący to, co w kulturalnej trawie piszczy.

Ośrodek Praktyk Artystycznych w Rudzie Kameralnej
Nowa siedziba Teatru Nie Teraz

PARTNER MEDIALNY

ZAPOWIEDZI | PATRONAT MEDIALNY

Teatr im. Ludwika Solskiego w Tarnowie
prezentuje
7 odcinkowy miniserial „OPOWIEŚCI TEATRALNE”


W tym unikalnym projekcie udział bierze red. naczelny n/portalu.

______________________________

MALOWANE SŁOWEM

Malowane przez: Tomasza Habiniaka

Wiersze autorstwa: Ryszarda Smagacza

REDAKTOR NACZELNY

* * *

 

już

wieczór

 

kończę

kolejny

wiersz

 

chociaż

wciąż

 

stoję

w

progu

 

Ryszard S.

______________________________

* * *

 

nie

recytuję

już

 

swoich

wierszy

 

pod

pomnikiem

Mickiewicza

 

teraz

słuchają

mnie

 

jeno

brzozy

i

ikony

 

z nich

czerpię

siłę

 

na

dalszy

bochen

czasu

 

Ryszard S.

______________________________

Panie

 

nie

dopuść

by

moje

słowa

przerastały

twoją

prawdę

 

Ryszard S.

______________________________

Wahadło

 

wiersz

to taniec

            z

chaosem

w

którym

panuje

porządek

—————————–

wiersze

pisuję

sam

      nie

wiem

jak

i

dopiero

gdy

powstaną

widzę

com

uczynił

———————————

poeta

zawsze

stoi

w

punkcie

wyjścia

co

wcale

          nie

wyklucza

między

planetarnych

rajz

 

Ryszard S.

______________________________

globalna

pandemia

 

ubrała

           nas

w kagańce

na twarzy

i

ostęplowała

nam

         dusze

a

chorzy z

urojenia

lekarze

zamiast

leczyć

wypisują

akty

      zgonu

 

Polska

jeszcze

się broni

 

niczym

Reduta

Ordona

 

przed

           tą

bolszewicką

zarazą

i

nie zginie

póki

          my

żyjemy

 

Ryszard S.

______________________________

* * *

 

jestem

starym 

człowiekiem

 

który woli

 

czytać

i

myśleć

 

pisać

i

milczeć

 

inaczej

 

niż

       nasze 

covidowe

dzieci

 

dla

których

nie ma

      przed

         i po

 

jest teraz



________________________



zaszczep

dziecku

 

bojaźń 

bożą

 

nie

preparat

 

Ryszard S.

______________________________

Poprzedni
Następny

______________________________

Perun:

Z premedytacją nie oglądam TV.

Telewizor u mnie siedzi w pudle już piąty rok. W ten wyjazdowy weekend miałem przykrą przyjemność zapoznać się z repertuarem różnych stacji korzystając z zastanego odbiornika TV. Po takiej przerwie dostrzega się znaczące różnice i niestety regres kultury.
To, co zobaczyłem i posłuchałem tak bardzo mnie przeraziło i tak bardzo mną wstrząsnęło, że obawiam się, że nie dam rady opisać tego odczucia. Przestraszyłem się zdając sobie sprawę z tego jaka masa rodaków jest karmiona szambem.
Do tej chwili mam wykrzywione usta z wielkim niesmakiem po obejrzeniu fragmentów programów informacyjnych, a także popularno-rozrywkowych. To jest kompletne dno szambowozu!!!
Dziennikarze – błaźni, aroganci, klakierzy i ignoranci, którzy kilkadziesiąt lat temu nie zdaliby matury.
Politycy „polemizujący” w TV – takie typy spotykaliśmy w XX wieku w zieleni miejskiej lub w PGR-ach.
Naukowcy – kilku karierowiczów żądnych kasy za udział w reklamach.
Ludzie kultury i sztuki – kompletny brak.
Gdzie się podziały programy, w których wykształceni, z nieprzeciętną inteligencją, kulturalni redaktorzy dawali wzór szlachetnej osobistej i społecznej postawy? Gdzie wywiało autorytety – ludzi nauki, kultury i sztuki?
W zamian mamy głupkowate seriale lub programy, w których zestaw nieokrzesanych prymitywnych i wulgarnych osób, siedząc na kanapie przed TV, żłopiąc piwo i pierdząc, mówi- „ocenia”, co jest fajne, a co niefajne, kształtuje opinię widzów. Ogląda ich podobno 70-90% społeczeństwa, które ma teraz potwierdzenie, że to jak żyją i jak się zachowują jest w porządku (jest OK i COOL!).
SKANDAL!!!  SKANDAL!!!   SKANDAL!!!
Misja kulturalna programów telewizyjnych rozmyła się gdzieś już dawno temu i nie wiadomo, czy powróci.
Jest zgoda społeczeństwa na to wszystko.
Najważniejsze w państwie osoby muszą znać ten stan rzeczy – aprobują to nie wyrażając jakiegokolwiek sprzeciwu.
Ludzie – zróbmy coś z tym, bo intelekt naszego narodu umiera na naszych oczach i na nasze życzenie!
Jesteśmy otumaniani repertuarem TV oraz coraz większą ilością dostępnego oficjalnie i legalnie alkoholu (dorosłe i mądre osoby korzystają z umiarem, ale ile takich jest? Albo ta młodzież popisująca się przed rówieśnikami?)
Jak kiedyś kolonizatorzy rozpijali rdzennych mieszkańców Ameryki, tak dziś poprzez alkohol i tragiczny poziom intelektualny programów morduje się bezkrwawo Polaków!
Alkohol sprzedawany na stacjach benzynowych!!!
To świadectwo NARODOWEGO KRETYNIZMU, UPODLENIA I PONIŻENIA, którego doczekaliśmy się w XXI wieku.
Do tego dochodzi skrajnie fatalna polityka wewnętrzna i zewnętrzna rządu, która doprowadziła do tego, że Polacy są skłóceni nawet ze swoimi najbliższymi, a żaden z sąsiadów już nas nie lubi.
Rzucą jeszcze więcej kiełbasy na grilla, puszek piwa i małpeczek w popularnych sklepach, pokażą w TV zawody pływackie w moczu i będzie można podzielić się Polską jak resztką kilkudniowej pleśniejącej pizzy!!!
Kulturalna Polsko gdzie jesteś?!
Mądry Polaku przed szkodą gdzie jesteś?!
P.S.
Pominąłem opis kilku programów.
To się w głowie nie mieści, to nie przechodzi przez usta, ani przez klawiaturę.
O mechanizmach manipulacji też nie wspominam. To zagrożenie jest/powinno być dla wszystkich oczywiste.
Niezmiennie polecam lekturę – Gustav le Bon, „Psychologia tłumu”

Piotr Barszczowski (fb)

BOŻENA KWIATKOWSKA przedstawia swoje obrazy i wiersze

O TYM I OWYM 229

Dekalog Polaka

„…Jam jest Polska, Ojczyzna twoja, ziemia Ojców, z ktorej wzrosłeś.

Wszystko, czymś jest,
po Bogu mnie zawdzięczasz.

 

1. Nie będziesz miał ukochania
 ziemskiego nade mnie.

2. Nie będziesz wzywał imienia Polski
 dla własnej chwały,
 kariery albo nagrody.

3. Pamiętaj, abyś Polsce oddał bez wahania
 majątek, szczęście osobiste i życie.

4. Czcij Polskę, Ojczyznę twoją,
 jak matkę rodzoną.

5. Z wrogami Polski walcz wytrwale
do ostatniego tchu, do ostatniej kropli
krwi w żyłach twoich.

6. Walcz z własnym wygodnictwem i tchórzostwem.
Pamiętaj, że tchórz nie może być Polakiem.

7. Bądź bez litości dla zdrajców
imienia polskiego.

8. Zawsze i wszędzie śmiało stwierdzaj,
że jesteś Polakiem.

9. Nie dopuść, by wątpiono w Polskę.

10. Nie pozwól, by ubliżano Polsce,
poniżając Jej wielkość i Jej zasługi,
Jej dorobek i Majestat.

 

Będziesz miłował Polskę
pierwszą po Bogu miłością.
Bedziesz Ją miłował więcej
niż siebie samego”.

Zofia Kossak-Szczucka

PITAVALE - 113

wg. Jerzego Reutera

Miłość w teatrze

To nie tylko sceniczne dramaty, pisane przez wielkich dramaturgów, to także zwykła proza życia, schowana gdzieś głęboko za tajemniczymi kulisami, w garderobach, pracowniach i emocjach, jakże ważnych dla każdego artysty. To raczej zrozumiałe, że życie na scenie musi przenosić się gdzieś głębiej i odciskać swoje piętno na dniu codziennym uczestników tego niecodziennego dell`arte. Pan elektryk z tarnowskiego teatru był młodym i bardzo przystojnym mężczyzną, a mało tego, był nad wyraz ambitny i rządny wejścia na scenę w jakiejś wyrazistej pozie, by zaimponować wszystkim. Jednak pozostałoby to w sferze nocnych marzeń, gdyby do naszego teatru nie została zatrudniona młoda, tuż po studiach, piękna aktorka. A byla tak powabna, że skupiała na sobie gorący wzrok wszystkich mężczyzn i zadrosne spojrzenia kobiet. Elektryk – tak go nazwiemy, by nie urągać jego pamięci – zakochał się od pierwszego wejrzenia, co było zawsze widoczne na oświetlanej przez niego scenie i rozpoczął powolne eksponowanie przed wybranką swoich wdzięków.

Pitaval 113

PO SĄSIEDZKU: AUTENTYCZNOŚĆ

czyli

FESTIWAL CONRADA ANTE PORTAS

 

W dniach 21–27 października pisarki i pisarze z całego świata spotkają się z publicznością na 16. Międzynarodowym Festiwalu Literatury im. Josepha Conrada w Krakowie – informuje nasza krakowska korespondentka Katarzyna Cetera. Tegoroczna edycja festiwalu ma nas skłonić do dyskusji o tym, czym jest autentyczność i w jakiej literaturze możemy ją znaleźć, ideą przewodnią wydarzenia jest bowiem autentyczność. Niektórzy próbują ją fabrykować, najczęściej jednak bez skutku. Autentyczność to dobro rzadkie, ale też najbardziej pożądane. Być może nie potrafimy jej precyzyjnie zdefiniować, za to czasem da się ją uchwycić w locie. Tej jesieni poszukamy autentyczności nie tylko w literaturze opartej na faktach, ale też w fikcji, a nawet w czystym zmyśleniu – mówi Olga Drenda, dyrektorka kreatywna Festiwalu Conrada.

 

W ciągu piętnastu ostatnich lat Festiwal Conrada, organizowany w partnerstwie przez Krakowskie Biuro Festiwalowe i Fundację Tygodnika Powszechnego, stał się najważniejszą imprezą literacką w Polsce i jedną z największych w Europie. Ten sukces oczywiście nie byłby możliwy bez dyrektorów festiwalu, którzy ustąpili w tym roku jeszcze wiosną, czyli Michała Pawła Markowskiego oraz Grzegorza Jankowicza. Nową dyrektorką kreatywną została wówczas Olga Drenda, pisarka, antropolożka i felietonistka „Tygodnika Powszechnego”. Chciałabym utrzymać charakter Festiwalu jako wielkiej, inspirującej rozmowy, do której zapraszamy wszystkich, a przede wszystkim pokazać, jak bardzo i na jak wiele sposobów literatura działa, wciąga, porusza. Będę się starać, by było to wydarzenie, z którego ludzie wynoszą świeże myśli, inspiracje i intuicje, który będą żywo wspominać i na który będą powracać – deklarowała w dniu ogłoszenia nominacji.

 

Dyrektorką wykonawczą Festiwalu z ramienia Krakowskiego Biura Festiwalowego pozostaje nieodmiennie Urszula Chwalba: Przez 15 lat wokół Festiwalu zebrała się ogromna społeczność czytelników oraz czytelniczek i pozostajemy jej wierni. Do zespołu festiwalowego jako redaktor literacki dołączył także Michał Sowiński z „Tygodnika Powszechnego”: Literatura to nie zadrukowane na czarno strony w książkach, tylko opowieść, którą współtworzymy my wszyscy: pisarze i pisarki, tłumacze i tłumaczki, wydawcy i wydawczynie, a przede wszystkim czytelnicy i czytelniczki.

 

Podczas tegorocznej edycji jesiennego święta literatury spotkamy twórców cieszących się międzynarodowym uznaniem – wśród nich Irlandczyka Sebastiana Barry’ego i Argentynkę Claudię Piñeiro. Polską literaturę reprezentować będą między innymi autorka powieści historycznych Anna Brzezińska i badacz historii kultury Łukasz Kozak. Spotkania stworzą okazję do dyskusji o autentyczności, którą dyrektorka kreatywna Festiwalu Conrada Olga Drenda porównuje do kamienia filozoficznego: Wszyscy jej poszukują, gdy jednak próbują zdefiniować, czym jest, rozpływa się w powietrzu. Z drugiej strony autentyczność to termin tak często wywoływany, że być może ulotniły się z niego znaczenia. Paradoks? Doskonale. Tym chętniej przyjrzymy się wymiarom autentyczności w literaturze – zapowiada Drenda i dodaje: Będziemy czytać klasyków i outsiderów, dyskutować o literackich spowiedziach, o pograniczach fikcji i faktu, o swobodzie spekulacji. Kto wie, być może uda się nam również odnaleźć odpowiedź na pytanie, co to właściwie znaczy „być sobą”.

 

Jednym z zagranicznych gości krakowskiego wydarzenia będzie Sebastian Barry – poeta, scenarzysta i autor docenianych powieści. To dziś jeden z najważniejszych przedstawicieli kultury irlandzkiej – mówi dyrektorka wykonawcza Festiwalu Conrada Urszula Chwalba. Dwukrotnie otrzymał Costa Book of the Year i był trzykrotnie nominowany do Nagrody Bookera. W tym miesiącu pod patronatem naszego festiwalu ukazała się jego powieść CZAS STAREGO BOGA (ArtRage) w znakomitym przekładzie Agi Zano – podkreśla Chwalba. Wspólnie z Sebastianem Barrym będziemy się więc zastanawiać nad autentycznością w obliczu trudnej i domagającej się rewizji przeszłości, a także nad związkami zachodzącymi między twórczością a pamięcią. Spotkanie poprowadzi tłumaczka i znawczyni literatury Wysp Brytyjskich Magda Heydel.

 

Kraków odwiedzi także Claudia Piñeiro, wielokrotnie nagradzana argentyńska pisarka, dziennikarka, autorka scenariuszy telewizyjnych i sztuk teatralnych. Rozgłos przyniosły jej powieści z wątkiem kryminalnym, w których kluczowe znaczenie mają sprawy społeczne i polityczne. Jedną z takich książek jest CZAS MUCH niedawno wydany po polsku. Piñeiro należy do najciekawszych i najchętniej czytanych autorek latynoamerykańskich. O jej fenomenie dobrze świadczy fakt, że zajmuje trzecie miejsce wśród najczęściej tłumaczonych pisarek i pisarzy z Argentyny, zaraz po Jorge Luisie Borgesie i Juliu Cortázarze – mówiła Urszula Chwalba. Razem z Claudią Piñeiro będziemy dyskutować o tym, czy literatura może tworzyć wiarygodną panoramę, w której wszyscy moglibyśmy się zobaczyć, i o tym, w jaki sposób proza gatunkowa może być krytycznym narzędziem pomagającym nam zrozumieć samych siebie. Rozmowę poprowadzi tłumacz i popularyzator literatury hiszpańskojęzycznej Tomasz Pindel.

 

Z pytaniami o autentyczność zmagają się także ci, którzy próbują rekonstruować przeszłość. Na Festiwalu Conrada opowie o tym Anna Brzezińska – historyczka i pisarka. Jej najbardziej znane utwory osadzone są w fikcyjnej krainie wzorowanej na renesansowej Italii. W tym roku ukazała się powieść MGŁA, w której Brzezińska stara się oddać mentalność bohaterów ukształtowanych przez myślenie magiczne i religijne. Podobne zagadnienia pojawiają się w tekstach Łukasza Kozaka, który także odwiedzi krakowski festiwal. Najgłośniejszą pracą tego badacza historii kultury jest studium UPIÓR. HISTORIA NATURALNA. Autor zestawia w niej ze sobą liczne źródła – niekiedy zapomniane, niekiedy lekceważone – by przyjrzeć się zjawisku, które przez wieki miało duży wpływ na życie społeczne: wierze w upiory.

 

Spotkania i debaty z pisarkami i pisarzami to tylko część programu jesiennego święta literatury. Festiwal Conrada obejmuje także spotkania branżowe w ramach Kongresu Książki oraz projekt Lekcje czytania, czyli cykl warsztatów prowadzonych przez znakomitych znawców i znawczynie literatury. Częścią wydarzenia będą również aktywności dla dzieci i rodzin oraz pasmo filmowe. Już po raz dziesiąty wręczona zostanie Nagroda Conrada przyznawana od 2015 za najlepszy debiut prozatorski. Celem tego wyróżnienia jest wspieranie nowych głosów w polskiej prozie, rozumianej szeroko – zarówno jako twórczość fabularna, jak i non-fiction. Kapituła tegorocznej edycji nagrody wybrała pięć najlepszych debiutów 2023 roku , swój wybór ogłosiła jeszcze w sierpniu.

 

Pierwsza z nominowanych – Emilia Dłużewska – jest dziennikarką „Gazety Wyborczej”, na której łamach pisze o książkach, popkulturze, feminizmie i przemianach obyczajowych. Jej debiut literacki zatytułowany JAK PŁAKAĆ W MIEJSCACH PUBLICZNYCH (Znak Literanova) to osobista opowieść pacjentki zmagającej się z depresją. Autorka łączy elementy felietonu, wpisu z dziennika i komicznego monologu. Czy osoba z depresją może być wesołą osobą? – pyta Dłużewska i dodaje: Czy ktokolwiek o zdrowych zmysłach może być wesołą osobą?

 

Katarzyna Groniec to ceniona piosenkarka oraz autorka tekstów i muzyki. W tym roku zdobyła Fryderyka za album KONSTELACJE w kategorii Piosenka Literacka i Poetycka. Akcja jej powieści KUNDLE (Wydawnictwo Nisza) toczy się na Górnym Śląsku, ćwierć wieku powojnie, która zupełnie odmieniła społeczną rzeczywistość regionu. Bohaterowie Groniec to śląscy autochtoni, ale też przesiedleńcy z Kresów, Żydzi, Romowie i Niemcy. Góruje nad nimi instancja narracyjna, która widzi wszystko osobno. Bo niepełnych rodzin i niepewnych tożsamości scalić się nie da.

 

Kolejna z nominowanych – Maria Halber – jest poetką, autorką tekstów publikowanych m.in. w „Dwutygodniku”, „Małym Formacie” i „Piśmie”, a także współtwórczynią wydawnictwa Girls and Queers to the Front. Jej pierwsza książka prozatorska zatytułowana STRUŻKI (Wydawnictwo Cyranka) opowiada o trudnej przyjaźni dwóch dziewczyn, które różnią się pod wieloma względami, a jednak udaje się im stworzyć bardzo silną więź. Halber rekonstruuje okres dojrzewania i pierwszych zderzeń z rzeczywistością.

 

Nominację otrzymała również Małgorzata Lebda – poetka, ultramaratonka i miłośniczka rzek, uhonorowana m.in. Nagrodą Literacką Gdynia i Nagrodą im. Wisławy Szymborskiej za swoje tomy poetyckie. Oszczędny i sensualny debiut prozatorski ŁAKOME (Wydawnictwo Znak) łączy wrażliwość na naturę, której częścią jest człowiek, z inwencją językową. Autorka tworzy wielowarstwową opowieść o sile żywiołów, zachłanności na życie i prywatnym kosmosie w momencie próby.

 

Piąta z nominowanych – Ishbel Szatrawska – jest dramatopisarką i teatrolożką. Publikowała m.in. w „Dialogu” i „Polityce”. Jej sztuki TOTENTANZ. CZARNA NOC, CZARNA ŚMIERĆ czy ŻYWOT I ŚMIERĆ PANA HERSHA LIBKINA Z SACRAMENTO W STANIE KALIFORNIA przyniosły jej uznanie krytyków. Debiutancka powieść Szatrawskiej TOŃ (Wydawnictwo Cyranka) opowiada o dziejach kilku pokoleń rodziny związanej z dawnymi Prusami Wschodnimi, gdzie od wieków mieszały się tożsamości polska, mazurska, niemiecka i litewska. Śledzimy losy bohaterów i bohaterek, począwszy od czasów wojny, aż do współczesności, kiedy rozgrywa się najnowszy dramat uchodźców.

 

Jak widać, tegoroczne nominowane to wyłącznie kobiety. Ta tendencja od kilku lat się utrzymuje. Fundatorem nagrody od lat jest Miasto Kraków, a partnerami przedsięwzięcia są Fundacja Tygodnika Powszechnego i Krakowskie Biuro Festiwalowe – operator programu Kraków Miasto Literatury UNESCO, a ja serdecznie zapraszam do Krakowa od poniedziałku. To przecież blisko, po sąsiedzku.

 

Katarzyna Cetera

Zdjęcia – organizatorzy

Zobacz również:

JASKÓŁKA

czyliZielono mi.   Jaskółka do niedawna kojarzyła się jeno z Tarnowskimi Azotami, aliści ten lokalny monopol przed rokiem został złamany za sprawą utworzonego w Centrum Sztuki Mościce chóru i orkiestry pod nazwą Rondine, co przekładając

Czytaj więcej....

Non possumus

czyli notatki z wykładu dla studentów   „Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie.” Ten znany cytat pochodzący  z aktu fundacyjnego Akademii Zamojskiej (1600 r.) , następnie sparafrazowany przez Stanisława Staszica w Uwagach nad życiem Jana Zamoyskiego

Czytaj więcej....
Poprzedni
Następny

 

  jak
  Babcia
  przy
  furtce
  stoi

 

  cierpiąc
  na
  zawroty
  historii

 

  Ryszard S.

MALOWANIE SŁOWEM

Ryszard Smagacz

Tryptyk Katyński część I

 

Część I

 

            1940 – 2010 Katyń

to

dla Polaków

ziemia

święta i przeklęta

wojenna

dwie daty

dwie listy

ale

od

teraz

pamięć jedna

 

wtedy

bezimienny guzik

z orzełkiem

teraz

obrączka

z imieniem

prezydenta

 

wtedy

strzały w tył głowy

i milczący las

wokół

teraz

salwy honorowe

Zygmunt i Wawel

i pokój

także my

jakby

nie ci

sami

oby

 

CZYTAJ DALEJ

 

Teatr Nie Teraz

Galeria Mistrzów:

Najnowsze spektakle:

MINIATURA TEATRALNA
PREMIERA
12 października 2024, Dwór Brzozówka w Tomicach k/ Warszawy

PREMIERA
5 października 2024, Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu
11 października 2024, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA
8 marca 2024, Muzeum Wsi Radomskiej
15 marca 2024, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA

8 lipca 2023, Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu

PREMIERA
18 marca 2023, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA

28 września 2022, Łomża

10 wrzesień 2022 – Suchowola koło Białegostoku
16 wrzesień 2022 – Strachocina koło Sanoka

8 wrzesień 2022 – Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu
14 wrzesień 2022 – Gliwice

Pierwsza premiera online – grudzień 2020

dworek M. Konopnickiej w Żarnowcu

Lipiec 2020

Ośrodek Praktyk Artystycznych – Dom Ludowy Maszkienice

Listopad 2019

Ośrodek Praktyk Artystycznych – Dom Ludowy Maszkienice

Spektakl teatralny w wykonaniu adeptów TNT

Arkadia – Sybir – Powrót do nieswojego domu

kwiecień 2019

listopad 2018 – Opole

październik 2017 – Tuchów – Kraków – Warszawa
październik 2016 – Tarnów Ratusz
marzec 2016 – Tuchów klasztor
luty 2016 – Warszawa – Galeria Porczyńskich
sierpień 2015 – Ołpiny
listopad 2014/2015 – Tuchów, Ołpiny /Wymarsz/
październik 2014 – Warszawa Żoliborz – Dom Pielgrzyma „Amicus”
lipiec 2013 – Synagoga – Dąbrowa Tarnowska
kwiecień 2012 – Warszawa – Więzienie na Rakowieckiej

maj 2011 – Warszawa – Muzeum Niepodleglości

grudzień 2010 – Hotel Tarnovia
maj – czerwiec 2003 Peregrynacja z kopią Veraikonu: Nowy Sącz, Stary Sącz, Just, Rożnów, Tropie, Jamna, Lipnica Murowana,  Nowy Wiśnicz, Szczepanów, Zabawa, Zawada, Tarnów 

_______________________

SPOTKANIA

_______________________

więcej na www.nieteraz.pl 
www.tarnowskikurierkulturalny.pl

YouTube