Niezależny autorski portal internetowy poświęcony kulturze i sztuce miasta i regionu, na bieżąco monitorujący to, co w kulturalnej trawie piszczy.​

Niezależny autorski portal internetowy poświęcony kulturze i sztuce miasta i regionu, na bieżąco monitorujący to, co w kulturalnej trawie piszczy.

Ośrodek Praktyk Artystycznych w Rudzie Kameralnej
Nowa siedziba Teatru Nie Teraz

PARTNER MEDIALNY

ZAPOWIEDZI | PATRONAT MEDIALNY

XV Edycja Festiwalu Vitae Valor

20-23 listopada 2025

Tegoroczne hasło festiwalu: OBLICZA PRZYJAŹNI

Teatr im. Ludwika Solskiego w Tarnowie
prezentuje
7 odcinkowy miniserial „OPOWIEŚCI TEATRALNE”

W tym unikalnym projekcie udział bierze red. naczelny n/portalu.

______________________________

MALOWANE SŁOWEM

Malowane przez: Tomasza Habiniaka

Wiersze autorstwa: Ryszarda Smagacza

REDAKTOR NACZELNY

* * *

 

już

wieczór

 

kończę

kolejny

wiersz

 

chociaż

wciąż

 

stoję

w

progu

 

Ryszard S.

______________________________

* * *

 

nie

recytuję

już

 

swoich

wierszy

 

pod

pomnikiem

Mickiewicza

 

teraz

słuchają

mnie

 

jeno

brzozy

i

ikony

 

z nich

czerpię

siłę

 

na

dalszy

bochen

czasu

 

Ryszard S.

______________________________

Panie

 

nie

dopuść

by

moje

słowa

przerastały

twoją

prawdę

 

Ryszard S.

______________________________

Wahadło

 

wiersz

to taniec

            z

chaosem

w

którym

panuje

porządek

—————————–

wiersze

pisuję

sam

      nie

wiem

jak

i

dopiero

gdy

powstaną

widzę

com

uczynił

———————————

poeta

zawsze

stoi

w

punkcie

wyjścia

co

wcale

          nie

wyklucza

między

planetarnych

rajz

 

Ryszard S.

______________________________

globalna

pandemia

 

ubrała

           nas

w kagańce

na twarzy

i

ostęplowała

nam

         dusze

a

chorzy z

urojenia

lekarze

zamiast

leczyć

wypisują

akty

      zgonu

 

Polska

jeszcze

się broni

 

niczym

Reduta

Ordona

 

przed

           tą

bolszewicką

zarazą

i

nie zginie

póki

          my

żyjemy

 

Ryszard S.

______________________________

* * *

 

jestem

starym 

człowiekiem

 

który woli

 

czytać

i

myśleć

 

pisać

i

milczeć

 

inaczej

 

niż

       nasze 

covidowe

dzieci

 

dla

których

nie ma

      przed

         i po

 

jest teraz



________________________



zaszczep

dziecku

 

bojaźń 

bożą

 

nie

preparat

 

Ryszard S.

______________________________

Poprzedni
Następny

______________________________

Perun:

Z premedytacją nie oglądam TV.

Telewizor u mnie siedzi w pudle już piąty rok. W ten wyjazdowy weekend miałem przykrą przyjemność zapoznać się z repertuarem różnych stacji korzystając z zastanego odbiornika TV. Po takiej przerwie dostrzega się znaczące różnice i niestety regres kultury.
To, co zobaczyłem i posłuchałem tak bardzo mnie przeraziło i tak bardzo mną wstrząsnęło, że obawiam się, że nie dam rady opisać tego odczucia. Przestraszyłem się zdając sobie sprawę z tego jaka masa rodaków jest karmiona szambem.
Do tej chwili mam wykrzywione usta z wielkim niesmakiem po obejrzeniu fragmentów programów informacyjnych, a także popularno-rozrywkowych. To jest kompletne dno szambowozu!!!
Dziennikarze – błaźni, aroganci, klakierzy i ignoranci, którzy kilkadziesiąt lat temu nie zdaliby matury.
Politycy „polemizujący” w TV – takie typy spotykaliśmy w XX wieku w zieleni miejskiej lub w PGR-ach.
Naukowcy – kilku karierowiczów żądnych kasy za udział w reklamach.
Ludzie kultury i sztuki – kompletny brak.
Gdzie się podziały programy, w których wykształceni, z nieprzeciętną inteligencją, kulturalni redaktorzy dawali wzór szlachetnej osobistej i społecznej postawy? Gdzie wywiało autorytety – ludzi nauki, kultury i sztuki?
W zamian mamy głupkowate seriale lub programy, w których zestaw nieokrzesanych prymitywnych i wulgarnych osób, siedząc na kanapie przed TV, żłopiąc piwo i pierdząc, mówi- „ocenia”, co jest fajne, a co niefajne, kształtuje opinię widzów. Ogląda ich podobno 70-90% społeczeństwa, które ma teraz potwierdzenie, że to jak żyją i jak się zachowują jest w porządku (jest OK i COOL!).
SKANDAL!!!  SKANDAL!!!   SKANDAL!!!
Misja kulturalna programów telewizyjnych rozmyła się gdzieś już dawno temu i nie wiadomo, czy powróci.
Jest zgoda społeczeństwa na to wszystko.
Najważniejsze w państwie osoby muszą znać ten stan rzeczy – aprobują to nie wyrażając jakiegokolwiek sprzeciwu.
Ludzie – zróbmy coś z tym, bo intelekt naszego narodu umiera na naszych oczach i na nasze życzenie!
Jesteśmy otumaniani repertuarem TV oraz coraz większą ilością dostępnego oficjalnie i legalnie alkoholu (dorosłe i mądre osoby korzystają z umiarem, ale ile takich jest? Albo ta młodzież popisująca się przed rówieśnikami?)
Jak kiedyś kolonizatorzy rozpijali rdzennych mieszkańców Ameryki, tak dziś poprzez alkohol i tragiczny poziom intelektualny programów morduje się bezkrwawo Polaków!
Alkohol sprzedawany na stacjach benzynowych!!!
To świadectwo NARODOWEGO KRETYNIZMU, UPODLENIA I PONIŻENIA, którego doczekaliśmy się w XXI wieku.
Do tego dochodzi skrajnie fatalna polityka wewnętrzna i zewnętrzna rządu, która doprowadziła do tego, że Polacy są skłóceni nawet ze swoimi najbliższymi, a żaden z sąsiadów już nas nie lubi.
Rzucą jeszcze więcej kiełbasy na grilla, puszek piwa i małpeczek w popularnych sklepach, pokażą w TV zawody pływackie w moczu i będzie można podzielić się Polską jak resztką kilkudniowej pleśniejącej pizzy!!!
Kulturalna Polsko gdzie jesteś?!
Mądry Polaku przed szkodą gdzie jesteś?!
P.S.
Pominąłem opis kilku programów.
To się w głowie nie mieści, to nie przechodzi przez usta, ani przez klawiaturę.
O mechanizmach manipulacji też nie wspominam. To zagrożenie jest/powinno być dla wszystkich oczywiste.
Niezmiennie polecam lekturę – Gustav le Bon, „Psychologia tłumu”

Piotr Barszczowski (fb)

BOŻENA KWIATKOWSKA przedstawia swoje obrazy i wiersze

O TYM I OWYM 229

Dekalog Polaka

„…Jam jest Polska, Ojczyzna twoja, ziemia Ojców, z ktorej wzrosłeś.

Wszystko, czymś jest,
po Bogu mnie zawdzięczasz.

 

1. Nie będziesz miał ukochania
 ziemskiego nade mnie.

2. Nie będziesz wzywał imienia Polski
 dla własnej chwały,
 kariery albo nagrody.

3. Pamiętaj, abyś Polsce oddał bez wahania
 majątek, szczęście osobiste i życie.

4. Czcij Polskę, Ojczyznę twoją,
 jak matkę rodzoną.

5. Z wrogami Polski walcz wytrwale
do ostatniego tchu, do ostatniej kropli
krwi w żyłach twoich.

6. Walcz z własnym wygodnictwem i tchórzostwem.
Pamiętaj, że tchórz nie może być Polakiem.

7. Bądź bez litości dla zdrajców
imienia polskiego.

8. Zawsze i wszędzie śmiało stwierdzaj,
że jesteś Polakiem.

9. Nie dopuść, by wątpiono w Polskę.

10. Nie pozwól, by ubliżano Polsce,
poniżając Jej wielkość i Jej zasługi,
Jej dorobek i Majestat.

 

Będziesz miłował Polskę
pierwszą po Bogu miłością.
Bedziesz Ją miłował więcej
niż siebie samego”.

Zofia Kossak-Szczucka

PITAVALE - 113

wg. Jerzego Reutera

Miłość w teatrze

To nie tylko sceniczne dramaty, pisane przez wielkich dramaturgów, to także zwykła proza życia, schowana gdzieś głęboko za tajemniczymi kulisami, w garderobach, pracowniach i emocjach, jakże ważnych dla każdego artysty. To raczej zrozumiałe, że życie na scenie musi przenosić się gdzieś głębiej i odciskać swoje piętno na dniu codziennym uczestników tego niecodziennego dell`arte. Pan elektryk z tarnowskiego teatru był młodym i bardzo przystojnym mężczyzną, a mało tego, był nad wyraz ambitny i rządny wejścia na scenę w jakiejś wyrazistej pozie, by zaimponować wszystkim. Jednak pozostałoby to w sferze nocnych marzeń, gdyby do naszego teatru nie została zatrudniona młoda, tuż po studiach, piękna aktorka. A byla tak powabna, że skupiała na sobie gorący wzrok wszystkich mężczyzn i zadrosne spojrzenia kobiet. Elektryk – tak go nazwiemy, by nie urągać jego pamięci – zakochał się od pierwszego wejrzenia, co było zawsze widoczne na oświetlanej przez niego scenie i rozpoczął powolne eksponowanie przed wybranką swoich wdzięków.

Pitaval 113

 PODRÓŻE TEATRALNE: UCZTA

czyli

 

TRZYDZIEŚCI LAT

LUBELSKICH KONFRONTACJI TEATRALNYCH.

 

Celem tego festiwalu od początku, od pierwszej jego edycji, było konfrontowanie dokonań lubelskiego środowiska teatralnego z osiągnięciami zespołów z całej Polski – dywaguje nasza krakowska recenzentka Katarzyna Cetera, oraz prezentowanie najciekawszych nurtów w teatrze światowym. Głównym hasłem przewodnim tegorocznej edycji jest UCZTA. Tytuł ten, choć w czasach nasilenia konfliktów zbrojnych może wydawać się kontrowersyjny, jest naszą świadomą decyzją. W kontekście dzieła Platona, „Uczta” symbolizuje dążenie ku dobru, a przez to także do pokoju. – podkreślaj organizatorzy.

 

Program festiwalu koncentruje się wokół hasła Logosumysł zniewolony?, czyli na pytaniu, czy nasza współczesna racjonalność naprawdę daje nam wolność, czy wręcz przeciwnie — ogranicza nas i pokazuje słabości dzisiejszej zachodniej cywilizacji. W czasie tegorocznej UCZTY zaprezentujemy spektakle , które w krytyczny sposób odnoszą się do przemocy, wojny, nierówności społecznych i często mrocznego dziedzictwa Polski. – przeczytamy w materiałach informacyjnych 30. Konfrontacji Teatralnych.

 

Obsypany nagrodami, wyróżniony przez krytyków spektakl Krzysztofa Warlikowskiego, jednego z najważniejszych europejskich twórców teatralnych, ELIZABETH COSTELLO z warszawskiego Nowego Teatru, zostanie zaprezentowany podczas tej jubileuszowej edycji dwukrotnie. W swoim najnowszym przedstawieniu Warlikowski koncentruje się na ulubionej, choć często nieplanowanej postaci swojego teatru. Postać pisarki Elizabeth Costello pojawiała się dotąd w jego pięciu spektaklach, po raz pierwszy w „(A)POLLONII, prezentowanej na Konfrontacjach Teatralnych w 2010 roku. Reżyser powróci więc do Lublina po 15 latach.

 

W DIABŁACH, spektaklu z Teatru Polskiego z Bielska-Białej w reżyserii Mai Kleczewskiej, XVII-wieczna historia staje się pretekstem do współczesnej opowieści o fanatyzmie religijnym, masowej histerii, nienawiści, walce politycznej i tragedii ludzkiej.

 

Ta sama reżyserka wspólnie z Agnieszką Przepiórską stworzyły wstrząsający monodram OCALONE. Uznana aktorka, która konsekwentnie i z ogromnymi sukcesami tworzy biograficzne monodramy kobiece, kolejny raz gości na Konfrontacjach. Spektakl, produkcja Domu Spotkań z Historią, jest historią o obozie przejściowym na Zieleniaku, a jednocześnie uniwersalną opowieścią o kobietach, które doświadczyły gwałtu wojennego. Historią aktualną pod każdą szerokością geograficzną, w której toczą się działania wojenne. Dzięki wstrząsającej kreacji Agnieszki Przepiórskiej, staje się głosem oskarżenia i pamięci o tych, o których ślad zaginął.

 

WOJNA I POKÓJ, spektakl z Teatru Śląskiego w Katowicach w reżyserii Janusza Opryńskiego to zaś odważne połączenie dzieła Lwa Tołstoja z WOJNĄ PELOPONESKĄ Tukidydesa. Takie zaskakujące zestawienie podkreśla ogólnoludzkie i przerażająco ponadczasowe przesłanie opowieści o wojnie i pokoju. Na scenie odbywa się uczta, podczas której umysł zostaje „zniewolony” przez dziejowe wydarzenia wielkiej polityki, a Eros walczy z Tanatosem.

 

Szczególne miejsce w programie festiwalowym zajmie oczywiście lubelska produkcja – spektakl work-in-progress, oparty na kultowej powieści Witolda Gombrowicza, TRANS-ATLANTYK. Realizowany jako koprodukcja Centrum Kultury w Lublinie i Teatru im. Juliusza Osterwy w Lublinie pod kierownictwem Łukasza Witt-Michałowskiego spektakl będzie punktem wyjścia do dyskusji na temat zagadnienia polskości w twórczości Gombrowicza. Dla Konfrontacji Teatralnych to jednocześnie symboliczny powrót do jednej z największych edycji Festiwalu, która odbyła się w 2004 i w Roku Gombrowiczowskim była w całości poświęcona pisarzowi i jego dziełom.

 

Po spektaklach odbędą się dyskusje, które poprowadzi Jacek Wakar – znany krytyk i dziennikarz teatralny, od lat współpracujący z Festiwalem.

 

Tematykę wojny i wolności poruszą dwie propozycje międzynarodowe, które znalazły się w tegorocznym programie. IF I HAD A GUN, I WOULD TAKE THEM ALL DOWN to koprodukcja Fundacji Teatru Trans-Atlantyk i FestiVAL, a za reżyserię odpowiada Paul Bargetto, dramaturg, pedagog i działacz artystyczny, który obecnie mieszka w Warszawie, ale przez lata był związany z nowojorską sceną teatralną. Spektakl opowiada historię Dymitrija Bogrova, żydowskiego anarchisty, który zamordował rosyjskiego premiera w 1911 roku. Nie zabraknie nawiązań do aktualnej sytuacji w Kijowie i stawiania trudnych pytań o cenę wolności.

 

Z kolei produkcja niezależnej grupy BYteatr, BIEŻEŃCY 1915 opowie historie mieszkańców wschodniej Polski zmuszonych do ewakuacji w głąb Rosji podczas I wojny światowej. Spektakl został oparty na głośnej książce Anety Prymaki-Oniszk BIEŻEŃSTWO 1915. ZAPOMNIANI UCHODŹCY. Dodatkową warstwę znaczeniową dla całości ma fakt, że kolektyw BYteatr zrzesza białoruskich ludzi teatru, którzy z powodu represji reżimu Aleksandra Łukaszenki zmuszeni zostali do opuszczenia swojego kraju. Ich doświadczenia związane z utratą ojczyzny i budowaniem życia od podstaw w nowym państwie, dopełniają historie bieżeńców z 1915 roku. W spektaklu BIEŻEŃCY 1915″ w reżyserii Andreja Novika słyszymy cztery języki: polski, białoruski, rosyjski i lokalny dialekt języka białoruskiego z Podlasia.

 

Wreszcie, produkcja Teatru Polskiego w Warszawie i Fundacji Joanny Szczepkowskiej, SEPARATKA to pełna przenikliwej prawdy komedia dąży do zasypania aktualnych podziałów politycznych, oferując refleksję nad polską rzeczywistością. A może właśnie takiego zasypania nam wszystkim trzeba, by iść do przodu. I to właśnie w przyszłość spoglądają twórcy kolejnego spektaklu, zatytułowanego „2129”, który zabierze widzów w podróż do odległej przyszłości. Produkcja powstała z okazji 60-lecia Akademickiego Centrum Kultury i Mediów UMCS „Chatka Żaka” i będzie jednym z wydarzeń towarzyszących jubileuszowej edycji Festiwalu… który właśnie w Chatce Żaka ma swoje historyczne korzenie. W czasie 30. Konfrontacji Teatralnych połączymy historię, teraźniejszość i przyszłość lubelskiego teatru – zapewniają organizatorzy.

 

Jubileuszowe wydarzenie 30. Konfrontacje Teatralne – UCZTA to także symboliczne spotkanie i podsumowanie wielu lat pracy osób tworzących Festiwal. Dlatego- jeżeli macie ochotę na teatralną ucztę, wybierzcie się do Lublina już w październiku.

 

Festiwal będzie się odbywał między 3 a 17 października 2025, roku, bilety w cenie od 30 do120 zł dostępne są w kasie Centrum Kultury w Lublinie / cklublin.bilety24.pl / bilety.teatrstary.eu /, natomiast rezerwacja bezpłatnych wejściówek na spektakl „2129” w ACKiM UMCS „Chatka Żaka”: umcs.pl

 

Katarzyna Cetera

 

 SZCZEGÓŁOWY PROGRAM

30 KONFRONTACJI TEATRALNYCH:

3.10 / piątek

17:00 – Fundacja Teatru Trans-Atlantyk – IF I HAD A GUN, I WOUD TAKE THEM ALL DOWN – reż. Paul Bargetto – 60 min – Sala Czarna CK – bilety: 30/40 zł

4.10 / sobota

18:00 – Fundacja Teatru Trans-Atlantyk – F I HAD A GUN, I WOUD TAKE THEM ALL DOWN – reż. Paul Bargetto – 60 min – Sala Czarna CK – bilety: 30/40 zł

5.10 / niedziela

19:00 – Nowy Teatr – ELIZABETH COSTELLO – reż. Krzysztof Warlikowski – 230 minut z przerwą – Targi Lublin, Hala C – bilety: 100/120 zł

6.10 / poniedziałek

16:00 – Spotkanie z twórcami spektaklu ELIZABETH COSTELLO; prowadzenie: Jacek Wakar – Sala Kameralna CK

19:00 – Nowy Teatr – ELIZABETH COSTELLO – reż. Krzysztof Warlikowski – 230 minut z przerwą – Targi Lublin, Hala C – bilety: 100/120 zł.

9.10 / czwartek

19:00 – Dom Spotkań z Historią – OCALONE – reż. Maja Kleczewska – 65 min – Teatr Stary – bilety: 30-100 zł.

Po spektaklu spotkanie z twórcami. Prowadzenie: Jacek Wakar

10.10 / piątek

19:00 – Dom Spotkań z Historią – OCALONE – reż. Maja Kleczewska – 65 min – Teatr Stary – bilety: 30-100 zł

11.10 / sobota

19:00 – Teatr im. J. Osterwy / Teatr Centralny – TRANS-ATLANTYK – czytanie porformatywne – reż. Łukasz Witt-Michałowski – Sala Widowiskowa CK – bilety: 10 zł.

Po czytaniu dyskusja z udziałem twórców. Prowadzenie: Jacek Wakar

12.10 / niedziela

19:00 – BY Teatr – BIEŻEŃCY 1915 – reż. Andrei Novik – Sala Widowiskowa CK – 60 min – bilety: 30/40 zł

16.10 / czwartek

19:00 – Teatr Polski w Bielsku-Białej – DIABŁY – reż. Maja Kleczewska – 140 min – Sala Widowiskowa ACKiM „Chatka Żaka” – bilety: 60/80 zł

Po spektaklu spotkanie z twórcami. Prowadzenie: Jacek Wakar

19:00 – Teatr Polski w Warszawie – SEPARATKA – reż. Joanna Szczepkowska – 120 min – Teatr Stary – bilety: 30-100 zł

17.10 / piątek

19:00 – Teatr Śląski w Katowicach – WOJNA I POKÓJ – reż. Janusz Opryński – 95 min – Sala Operowa Centrum Spotkania Kultur / bilety: 60/80 zł

Po spektaklu spotkanie z twórcami. Prowadzenie: Jacek Wakar

Wydarzenia towarzyszące:

10.10 / piątek

19:00 – Akademickie Centrum Kultury i Mediów UMCS „Chatka Żaka” – 2129 – reż. Łukasz Witt-Michałowski – 60 min – Sala Widowiskowa ACKiM „Chatka Żaka” – bezpłatne wejściówki online

12, 13.10 / niedziela, poniedziałek (spektakle rejestrowane)

18:00 – Akademickie Centrum Kultury i Mediów UMCS „Chatka Żaka” – 2129 – reż. Łukasz Witt-Michałowski – 60 min – Sala Widowiskowa ACKiM „Chatka Żaka” – bezpłatne wejściówki online

2-12.10 / czwartek-niedziela

Wystawa 30 lat Festiwalu Konfrontacje Teatralne – plac Litewski

11-17.10 / sobota-piątek

Wystawa 30 lat Festiwalu Konfrontacje Teatralne – Piwnice Centrum Kultury w Lublinie

Zobacz również:

Dziady w Seminarium

Teatr Seminaryjny Wyższego Seminarium Duchownego w Tarnowie w sobotę 8 listopada 2025 r. dał kolejną, oczekiwaną z ogromnym zainteresowaniem swoją premierę. Przed rokiem pokazali „Zemstę” Al. Fredry,tym razem były to słynne Dziady Adama Mickiewicza, dokładnie

Czytaj więcej....
Poprzedni
Następny

 

  jak
  Babcia
  przy
  furtce
  stoi

 

  cierpiąc
  na
  zawroty
  historii

 

  Ryszard S.

MALOWANIE SŁOWEM

Ryszard Smagacz

Tryptyk Katyński część I

 

Część I

 

            1940 – 2010 Katyń

to

dla Polaków

ziemia

święta i przeklęta

wojenna

dwie daty

dwie listy

ale

od

teraz

pamięć jedna

 

wtedy

bezimienny guzik

z orzełkiem

teraz

obrączka

z imieniem

prezydenta

 

wtedy

strzały w tył głowy

i milczący las

wokół

teraz

salwy honorowe

Zygmunt i Wawel

i pokój

także my

jakby

nie ci

sami

oby

 

CZYTAJ DALEJ

 

Teatr Nie Teraz

Galeria Mistrzów:

Najnowsze spektakle:

MINIATURA TEATRALNA
PREMIERA
18 października 2025, Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu

MINIATURA TEATRALNA
PREMIERA
12 października 2024, Dwór Brzozówka w Tomicach k/ Warszawy

PREMIERA
5 października 2024, Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu
11 października 2024, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA
8 marca 2024, Muzeum Wsi Radomskiej
15 marca 2024, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA

8 lipca 2023, Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu

PREMIERA
18 marca 2023, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA

28 września 2022, Łomża

10 wrzesień 2022 – Suchowola koło Białegostoku
16 wrzesień 2022 – Strachocina koło Sanoka

8 wrzesień 2022 – Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu
14 wrzesień 2022 – Gliwice

Pierwsza premiera online – grudzień 2020

dworek M. Konopnickiej w Żarnowcu

Lipiec 2020

Ośrodek Praktyk Artystycznych – Dom Ludowy Maszkienice

Listopad 2019

Ośrodek Praktyk Artystycznych – Dom Ludowy Maszkienice

Spektakl teatralny w wykonaniu adeptów TNT

Arkadia – Sybir – Powrót do nieswojego domu

kwiecień 2019

listopad 2018 – Opole

październik 2017 – Tuchów – Kraków – Warszawa
październik 2016 – Tarnów Ratusz
marzec 2016 – Tuchów klasztor
luty 2016 – Warszawa – Galeria Porczyńskich
sierpień 2015 – Ołpiny
listopad 2014/2015 – Tuchów, Ołpiny /Wymarsz/
październik 2014 – Warszawa Żoliborz – Dom Pielgrzyma „Amicus”
lipiec 2013 – Synagoga – Dąbrowa Tarnowska
kwiecień 2012 – Warszawa – Więzienie na Rakowieckiej

maj 2011 – Warszawa – Muzeum Niepodleglości

grudzień 2010 – Hotel Tarnovia
maj – czerwiec 2003 Peregrynacja z kopią Veraikonu: Nowy Sącz, Stary Sącz, Just, Rożnów, Tropie, Jamna, Lipnica Murowana,  Nowy Wiśnicz, Szczepanów, Zabawa, Zawada, Tarnów 

_______________________

SPOTKANIA

_______________________

więcej na www.nieteraz.pl 
www.tarnowskikurierkulturalny.pl

YouTube