Niezależny autorski portal internetowy poświęcony kulturze i sztuce miasta i regionu, na bieżąco monitorujący to, co w kulturalnej trawie piszczy.​

Niezależny autorski portal internetowy poświęcony kulturze i sztuce miasta i regionu, na bieżąco monitorujący to, co w kulturalnej trawie piszczy.

Ośrodek Praktyk Artystycznych w Rudzie Kameralnej
Nowa siedziba Teatru Nie Teraz

PARTNER MEDIALNY

ZAPOWIEDZI | PATRONAT MEDIALNY

Teatr im. Ludwika Solskiego w Tarnowie
prezentuje
7 odcinkowy miniserial „OPOWIEŚCI TEATRALNE”

W tym unikalnym projekcie udział bierze red. naczelny n/portalu.

______________________________

MALOWANE SŁOWEM

Malowane przez: Tomasza Habiniaka

Wiersze autorstwa: Ryszarda Smagacza

REDAKTOR NACZELNY

* * *

 

już

wieczór

 

kończę

kolejny

wiersz

 

chociaż

wciąż

 

stoję

w

progu

 

Ryszard S.

______________________________

* * *

 

nie

recytuję

już

 

swoich

wierszy

 

pod

pomnikiem

Mickiewicza

 

teraz

słuchają

mnie

 

jeno

brzozy

i

ikony

 

z nich

czerpię

siłę

 

na

dalszy

bochen

czasu

 

Ryszard S.

______________________________

Panie

 

nie

dopuść

by

moje

słowa

przerastały

twoją

prawdę

 

Ryszard S.

______________________________

Wahadło

 

wiersz

to taniec

            z

chaosem

w

którym

panuje

porządek

—————————–

wiersze

pisuję

sam

      nie

wiem

jak

i

dopiero

gdy

powstaną

widzę

com

uczynił

———————————

poeta

zawsze

stoi

w

punkcie

wyjścia

co

wcale

          nie

wyklucza

między

planetarnych

rajz

 

Ryszard S.

______________________________

globalna

pandemia

 

ubrała

           nas

w kagańce

na twarzy

i

ostęplowała

nam

         dusze

a

chorzy z

urojenia

lekarze

zamiast

leczyć

wypisują

akty

      zgonu

 

Polska

jeszcze

się broni

 

niczym

Reduta

Ordona

 

przed

           tą

bolszewicką

zarazą

i

nie zginie

póki

          my

żyjemy

 

Ryszard S.

______________________________

* * *

 

jestem

starym 

człowiekiem

 

który woli

 

czytać

i

myśleć

 

pisać

i

milczeć

 

inaczej

 

niż

       nasze 

covidowe

dzieci

 

dla

których

nie ma

      przed

         i po

 

jest teraz



________________________



zaszczep

dziecku

 

bojaźń 

bożą

 

nie

preparat

 

Ryszard S.

______________________________

______________________________

Perun:

Z premedytacją nie oglądam TV.

Telewizor u mnie siedzi w pudle już piąty rok. W ten wyjazdowy weekend miałem przykrą przyjemność zapoznać się z repertuarem różnych stacji korzystając z zastanego odbiornika TV. Po takiej przerwie dostrzega się znaczące różnice i niestety regres kultury.
To, co zobaczyłem i posłuchałem tak bardzo mnie przeraziło i tak bardzo mną wstrząsnęło, że obawiam się, że nie dam rady opisać tego odczucia. Przestraszyłem się zdając sobie sprawę z tego jaka masa rodaków jest karmiona szambem.
Do tej chwili mam wykrzywione usta z wielkim niesmakiem po obejrzeniu fragmentów programów informacyjnych, a także popularno-rozrywkowych. To jest kompletne dno szambowozu!!!
Dziennikarze – błaźni, aroganci, klakierzy i ignoranci, którzy kilkadziesiąt lat temu nie zdaliby matury.
Politycy „polemizujący” w TV – takie typy spotykaliśmy w XX wieku w zieleni miejskiej lub w PGR-ach.
Naukowcy – kilku karierowiczów żądnych kasy za udział w reklamach.
Ludzie kultury i sztuki – kompletny brak.
Gdzie się podziały programy, w których wykształceni, z nieprzeciętną inteligencją, kulturalni redaktorzy dawali wzór szlachetnej osobistej i społecznej postawy? Gdzie wywiało autorytety – ludzi nauki, kultury i sztuki?
W zamian mamy głupkowate seriale lub programy, w których zestaw nieokrzesanych prymitywnych i wulgarnych osób, siedząc na kanapie przed TV, żłopiąc piwo i pierdząc, mówi- „ocenia”, co jest fajne, a co niefajne, kształtuje opinię widzów. Ogląda ich podobno 70-90% społeczeństwa, które ma teraz potwierdzenie, że to jak żyją i jak się zachowują jest w porządku (jest OK i COOL!).
SKANDAL!!!  SKANDAL!!!   SKANDAL!!!
Misja kulturalna programów telewizyjnych rozmyła się gdzieś już dawno temu i nie wiadomo, czy powróci.
Jest zgoda społeczeństwa na to wszystko.
Najważniejsze w państwie osoby muszą znać ten stan rzeczy – aprobują to nie wyrażając jakiegokolwiek sprzeciwu.
Ludzie – zróbmy coś z tym, bo intelekt naszego narodu umiera na naszych oczach i na nasze życzenie!
Jesteśmy otumaniani repertuarem TV oraz coraz większą ilością dostępnego oficjalnie i legalnie alkoholu (dorosłe i mądre osoby korzystają z umiarem, ale ile takich jest? Albo ta młodzież popisująca się przed rówieśnikami?)
Jak kiedyś kolonizatorzy rozpijali rdzennych mieszkańców Ameryki, tak dziś poprzez alkohol i tragiczny poziom intelektualny programów morduje się bezkrwawo Polaków!
Alkohol sprzedawany na stacjach benzynowych!!!
To świadectwo NARODOWEGO KRETYNIZMU, UPODLENIA I PONIŻENIA, którego doczekaliśmy się w XXI wieku.
Do tego dochodzi skrajnie fatalna polityka wewnętrzna i zewnętrzna rządu, która doprowadziła do tego, że Polacy są skłóceni nawet ze swoimi najbliższymi, a żaden z sąsiadów już nas nie lubi.
Rzucą jeszcze więcej kiełbasy na grilla, puszek piwa i małpeczek w popularnych sklepach, pokażą w TV zawody pływackie w moczu i będzie można podzielić się Polską jak resztką kilkudniowej pleśniejącej pizzy!!!
Kulturalna Polsko gdzie jesteś?!
Mądry Polaku przed szkodą gdzie jesteś?!
P.S.
Pominąłem opis kilku programów.
To się w głowie nie mieści, to nie przechodzi przez usta, ani przez klawiaturę.
O mechanizmach manipulacji też nie wspominam. To zagrożenie jest/powinno być dla wszystkich oczywiste.
Niezmiennie polecam lekturę – Gustav le Bon, „Psychologia tłumu”

Piotr Barszczowski (fb)

BOŻENA KWIATKOWSKA przedstawia swoje obrazy i wiersze

O TYM I OWYM 229

Dekalog Polaka

„…Jam jest Polska, Ojczyzna twoja, ziemia Ojców, z ktorej wzrosłeś.

Wszystko, czymś jest,
po Bogu mnie zawdzięczasz.

 

1. Nie będziesz miał ukochania
 ziemskiego nade mnie.

2. Nie będziesz wzywał imienia Polski
 dla własnej chwały,
 kariery albo nagrody.

3. Pamiętaj, abyś Polsce oddał bez wahania
 majątek, szczęście osobiste i życie.

4. Czcij Polskę, Ojczyznę twoją,
 jak matkę rodzoną.

5. Z wrogami Polski walcz wytrwale
do ostatniego tchu, do ostatniej kropli
krwi w żyłach twoich.

6. Walcz z własnym wygodnictwem i tchórzostwem.
Pamiętaj, że tchórz nie może być Polakiem.

7. Bądź bez litości dla zdrajców
imienia polskiego.

8. Zawsze i wszędzie śmiało stwierdzaj,
że jesteś Polakiem.

9. Nie dopuść, by wątpiono w Polskę.

10. Nie pozwól, by ubliżano Polsce,
poniżając Jej wielkość i Jej zasługi,
Jej dorobek i Majestat.

 

Będziesz miłował Polskę
pierwszą po Bogu miłością.
Bedziesz Ją miłował więcej
niż siebie samego”.

Zofia Kossak-Szczucka

PITAVALE - 113

wg. Jerzego Reutera

Miłość w teatrze

To nie tylko sceniczne dramaty, pisane przez wielkich dramaturgów, to także zwykła proza życia, schowana gdzieś głęboko za tajemniczymi kulisami, w garderobach, pracowniach i emocjach, jakże ważnych dla każdego artysty. To raczej zrozumiałe, że życie na scenie musi przenosić się gdzieś głębiej i odciskać swoje piętno na dniu codziennym uczestników tego niecodziennego dell`arte. Pan elektryk z tarnowskiego teatru był młodym i bardzo przystojnym mężczyzną, a mało tego, był nad wyraz ambitny i rządny wejścia na scenę w jakiejś wyrazistej pozie, by zaimponować wszystkim. Jednak pozostałoby to w sferze nocnych marzeń, gdyby do naszego teatru nie została zatrudniona młoda, tuż po studiach, piękna aktorka. A byla tak powabna, że skupiała na sobie gorący wzrok wszystkich mężczyzn i zadrosne spojrzenia kobiet. Elektryk – tak go nazwiemy, by nie urągać jego pamięci – zakochał się od pierwszego wejrzenia, co było zawsze widoczne na oświetlanej przez niego scenie i rozpoczął powolne eksponowanie przed wybranką swoich wdzięków.

Pitaval 113

PO SĄSIEDZKU: NAGRODY ROZDANE

 

czyli

BOSKA KOMEDIA PO RAZ OSIEMNASTY.

 

Zakończyła się w Krakowie 18 edycja jednego z najważniejszych festiwali teatralnych w Polsce, ale także w Europie – donosi nasza krakowska korespondentka Katarzyna Cetera. Podczas tegorocznej edycji Boskiej Komedii obejrzeliśmy ponad 30 przedstawień, w tym tylko osiem (jedno z przedstawień nie zostało przedstawione jurorom i krakowskiej publiczności z powodu choroby aktora) w konkursie INFERNO, w którym prezentowane były najgłośniejsze, najśmielsze i najważniejsze polskie spektakle minionego sezonu. Finałem festiwalu było ogłoszenie werdyktu jury tego konkursu Festiwal organizowany jest przez Teatr Łaźnia Nowa i miasto Kraków nieprzerwanie od 2008 roku i od lat gromadzi znakomitych twórców i twórczynie, krytyków, kuratorów z całego świata oraz wierną, kilkutysięczną publiczność.

 

Dla krakowian festiwal jest niewątpliwie okazją do tego, by nie ruszając się z miasta zobaczyć, o czym opowiadają w Katowicach, Olsztynie czy Szczecinie, ale też usłyszeć odleglejsze głosy, sprawdzić, czym żyją inni i jak o tym opowiadają. Dla krytyki i branży teatralnej – Boska Komedia stanowi teatralną pigułkę z najlepszego co teatr ma do zaoferowania, pokazującą jak mocno i aktualnie mówią artyści, wyrażając ogólne niepokoje, drżenia czy choćby przeczucia.

 

W tym roku głośnym echem odbił się kontrowersyjny spektakl otwierający Boską Komedię: ROK, W KTÓRYM NIE BYŁO LATA austriackiej reżyserki Florentiny Holzinger. Dzięki Holzinger europejski teatr przeżywa wstrząs, który jest mu potrzebny, by porzucić stare formy i poszukać tego, co wciąż żywe – zapowiadano spektakl, który w Krakowie budził naprawdę żywiołowe reakcje, ale i kontrowersje.

 

Głośno było także o dwóch premierowych przedstawieniach krakowskich scen: WEGETARIANCE Teatru Słowackiego, przedstawieniu otwierającym festiwal i SODOMIE Teatru Nowego Proxima – czyli o spektaklach (jak twierdzono) przekraczających granice i strefy komfortu, konfrontujących z obszarami tabu, a które tylko usiłowały (trochę zresztą nieudolnie) nadążyć na trendami wyznaczonymi przez Holzinger.

 

Być może jednak najważniejsze w tym festiwalu jest – chwilowe, ale jednak ważne – poczucie bycia wspólnotą ludzi przeżywających teatr, przynależnych do klanu tytułowych barbarzyńców – pod hasłem CZEKAJĄC NA BARNARZYŃCÓW odbywała się tegoroczna edycja festiwalu BOSKA KOMEDIA.

 

Spektakle oceniało Jury w składzie: Cho-Pei Kao, Marcela Diez Martinez, Mart Meos, Matthias Pees, Meiyin Wang. W tegorocznym konkursie międzynarodowe jury, reprezentujące instytucje i festiwale z Tajwanu, Niemiec, USA, Meksyku i Estonii – przyznało pięć nagród aktorskich, trzy nagrody artystyczne oraz Grand Prix dla najlepszego spektaklu. Wszyscy nagrodzeni otrzymali statuetki Boskiego Komedianta, znaku rozpoznawczego Boskiej, będące przestrzennym odzwierciedleniem logo festiwalu.

 

Ten werdykt mówi przede wszystkim o tym, że polski teatr stoi jakością osobowości aktorskich, umiejętnością przenoszenia emocji, kreowania postaw w sposób przejmujący i wiarygodny. Widzę uznanie dla sztuki teatralnej, z całym jej potencjałem kreowania świata; docenienie rzemiosła, wiedzy i znajomości fachu – komentował Bartosz Szydłowski, dyrektor artystyczny festiwalu i dyrektor naczelny Teatru Łaźnia Nowa.

 

Podczas gali finałowej podsumowującej część konkursową festiwalu w krakowskim Bunkier Cafe, nagrody otrzymali:

 

NAGRODY AKTORSKIE

 

Fot. Artur Rakowski

 

Aleksandra Bernatek – Teatr Śląski w Katowicach – wyróżniona za stworzenie przejmującego portretu bohaterki, która łączy trudne doświadczenia osobiste z odpowiedzialnością za wspólnotę, niosąc silny polityczny przekaz. Nagroda za rolę Luizy w spektaklu TKOCZE z Teatru Śląskiego im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach w reżyserii Mai Kleczewskiej.

 

Fot. Artur Rakowski

 

Grażyna Bułka – Teatr Śląski w Katowicach – została uhonorowana za kreację płynnie przechodzącą między skrajnymi emocjami – od nędzy ludzkiego losu po ciepło nadające nadzieję wbrew społecznym i politycznym realiom. Nagroda za rolę Matki Baumert w spektaklu TKOCZE z Teatru Śląskiego im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach w reżyserii Mai Kleczewskiej.

 

Fot. Artur Rakowski

 

Marcin Gaweł – Teatr Śląski w Katowicach – jury doceniło aktora za wielowymiarowy portret mężczyzny łączącego w sobie groteskę, brutalność, bezwzględność mafiosa i dziecięcą niewinność. Nagroda za rolę Antona Ansorge w spektaklu TKOCZE z Teatru Śląskiego im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach w reżyserii Mai Kleczewskiej.

 

Fot. Bartek Barczyk

 

Martyna Krzysztofik – Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie – nagrodzona za śmiałą i hipnotyczną interpretację monologu, którego cała przestrzeń zawiera się w łóżku – za przekraczanie granic wyrazu i tchnienie życia w strumień świadomości Molly Bloom. Nagroda za część roli Molly Bloom w spektaklu ULISSES z Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie w reżyserii Michała Borczucha.

 

Fot. Ha_Wa

 

Grzegorz MielczarekNarodowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie – został wyróżniony za wirtuozerską, pełną niuansów kreację cynicznego manipulatora, który bezwzględnie oddziałuje na emocje widzów. Nagroda za rolę w spektaklu ZAMACH NA NARODOWY STARY TEATR. NARODZINY NARODU w reżyserii Jakuba Skrzywanka.

 

NAGRODY ARTYSTYCZNE (scenografia, światło, muzyka)

 

Fot. Klaudyna Schubert

 

Za stworzenie oryginalnej, jednorodnej formy łączącej dźwięk, obraz i światło w spektaklu WCZORAJ BYŁAS ZŁA NA ZIELONO z Teatru Dramatycznego im. Gustawa Holoubka w Warszawie, jury przyznało trzy indywidualne wyróżnienia: dla Marka Brauna – za scenografię, dla Wojciecha Kapeli – za światło i videoart i dla Jacka Wierzchowskiego – za muzykę.

 

GRAND PRIX

 

Fot. Artur Rakowski

 

Najwyższe wyróżnienie festiwalu – Grand Prix Boskiej Komedii – otrzymał spektakl TKOCZE w reżyserii Mai Kleczewskiej, zrealizowany w Teatrze Śląskim im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach. Jury w werdykcie podkreśliło, że TKOCZE to teatr wściekły i totalny – działający na wszystkie zmysły, redefiniujący naturalizm i wykraczający poza racjonalne widzenie świata. To spektakl, który jednocześnie poraża bezradnością i inspiruje do buntu.

 

TO JESZCZE NIE KONIEC

 

To było kilkanaście intensywnych dni. Kipiących od spotkań, spektakli, rozmów, emocji i oklasków, ale przede wszystkim od teatralnych wrażeń – a podczas festiwalu nie brakuje ich nigdy. Nie czekamy jednak do kolejnego grudnia – będzie jeszcze postscriptum do Boskiej Komedii. Już w najbliższy piątek 19 grudnia o godz. 12:00 zostanie uruchomiona sprzedaż biletów na THE EMPLOYEES w reżyserii jednego z najciekawszych w moim przekonaniu reżyserów teatralnych, Łukasza Twarkowskiego, a na pewno jednego z najważniejszych i najbardziej bezkompromisowych.

 

Twórczość Twarkowskiego to teatr przyszłości, który dzieje się tu i teraz. Oto na pokładzie statku kosmicznego spotykają się ludzie i humanoidy, uwięzieni w bezdusznym systemie procedur, raportów i zakazów, a widzowie zostają wciągnięci do środka tej dystopii, zamiast patrzeć na nią z bezpiecznego dystansu. Adaptacja powieści Olgi Ravn stawia pytania, od których trudno uciec: czym jest świadomość, gdzie kończy się człowiek, a zaczyna maszyna, i co się stanie, gdy algorytmy nauczą się odczuwać więcej, niż przewidzieli ich twórcy. To co, widzimy się? Kraków jest przecież blisko, po sąsiedzku.

 

Katarzyna Cetera

 

Organizatorem festiwalu jest nieprzerwanie od 2008 r. Teatr Łaźnia Nowa – instytucja kultury Miasta Krakowa. Festiwal dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Partnerami instytucjonalnymi wydarzenia są Instytut Adama Mickiewicza oraz Fundacja Współpracy Polsko Niemieckiej. Głównym finansującym festiwal jest Miasto Kraków. Partnerem operacyjnym jest Polska Organizacja Turystyczna.

 

Organizatorzy kierują szczególne podziękowania pod adresem Prezydenta Miasta Krakowa Aleksandra Miszalskiego, Ministry Kultury i Dziedzictwa Narodowego Marty Cienkowskiej, Wiceministra Sportu i Turystyki Ireneusza Rasia, Olgi Brzezińskiej – dyrektorki Instytutu Adama Mickiewicza, a także partnerskich instytucji kultury Miasta Krakowa.

 

Partnerem edycji jest Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie.

 

Partnerami festiwalu są: Galeria Bunkier Sztuki, Mercedes Benz Zasada Auto, Stradom House Autoghaph Collection, Wolf Brothers, Grange Coffee i Consonni, Staropolanka i Polska Grupa Uzdrowisk, a także Słoiki Bistro.

 

Patronami medialnymi festiwalu są: TVP, TVP 3, Jedynka, Trójka, PAP, Radio Kraków i Radio Kraków Kultura, Wyborcza.pl i Wysokie Obcasy, Kraków Culture Karnet, e-teatr.pl.

Zobacz również:

A mury runą, runą, runą…

Tylko kiedy i czy naprawdę…?   To już 44. rocznica wprowadzenia stanu wojennego. Trwał 586 dni. 13. XII.1981 zamknięto granice i lotniska, redakcje i rozgłośnie, zawieszono działalność związków, organizacji i stowarzyszeń, wprowadzono godzinę milicyjną oraz

Czytaj więcej....

175 lat temu…

Zmarł najsłynniejszy polski wyznawca islamu rodem z Tarnowa. Dokładnie przed wczoraj, we środę 10 grudnia minęła 175 rocznica śmierci gen. Józefa Zachariasza Bema, jednego z najsłynniejszych tarnowian. Uroczystości z tej okazji rozpoczęły się o godz.

Czytaj więcej....

XV Festiwal Vitae Valor

czyli Sztuka, która opowiada historię.   To już tradycja, że każdorazowa edycja Festiwalu, w tym roku to już jego 15. odsłona, rozpoczyna się uroczystą Galą z udziałem oficjalnych gości, sponsorów i różnej proweniencji vipów a

Czytaj więcej....

 

  jak
  Babcia
  przy
  furtce
  stoi

 

  cierpiąc
  na
  zawroty
  historii

 

  Ryszard S.

MALOWANIE SŁOWEM

Ryszard Smagacz

Tryptyk Katyński część I

 

Część I

 

            1940 – 2010 Katyń

to

dla Polaków

ziemia

święta i przeklęta

wojenna

dwie daty

dwie listy

ale

od

teraz

pamięć jedna

 

wtedy

bezimienny guzik

z orzełkiem

teraz

obrączka

z imieniem

prezydenta

 

wtedy

strzały w tył głowy

i milczący las

wokół

teraz

salwy honorowe

Zygmunt i Wawel

i pokój

także my

jakby

nie ci

sami

oby

 

CZYTAJ DALEJ

 

Teatr Nie Teraz

Galeria Mistrzów:

Demo aktorki Teatru Nie Teraz – Aleksandry Pisz:

Najnowsze spektakle:

MINIATURA TEATRALNA
PREMIERA
18 października 2025, Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu

MINIATURA TEATRALNA
PREMIERA
12 października 2024, Dwór Brzozówka w Tomicach k/ Warszawy

PREMIERA
5 października 2024, Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu
11 października 2024, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA
8 marca 2024, Muzeum Wsi Radomskiej
15 marca 2024, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA

8 lipca 2023, Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu

PREMIERA
18 marca 2023, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA

28 września 2022, Łomża

10 wrzesień 2022 – Suchowola koło Białegostoku
16 wrzesień 2022 – Strachocina koło Sanoka

8 wrzesień 2022 – Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu
14 wrzesień 2022 – Gliwice

Pierwsza premiera online – grudzień 2020

dworek M. Konopnickiej w Żarnowcu

Lipiec 2020

Ośrodek Praktyk Artystycznych – Dom Ludowy Maszkienice

Listopad 2019

Ośrodek Praktyk Artystycznych – Dom Ludowy Maszkienice

Spektakl teatralny w wykonaniu adeptów TNT

Arkadia – Sybir – Powrót do nieswojego domu

kwiecień 2019

listopad 2018 – Opole

październik 2017 – Tuchów – Kraków – Warszawa
październik 2016 – Tarnów Ratusz
marzec 2016 – Tuchów klasztor
luty 2016 – Warszawa – Galeria Porczyńskich
sierpień 2015 – Ołpiny
listopad 2014/2015 – Tuchów, Ołpiny /Wymarsz/
październik 2014 – Warszawa Żoliborz – Dom Pielgrzyma „Amicus”
lipiec 2013 – Synagoga – Dąbrowa Tarnowska
kwiecień 2012 – Warszawa – Więzienie na Rakowieckiej

maj 2011 – Warszawa – Muzeum Niepodleglości

grudzień 2010 – Hotel Tarnovia
maj – czerwiec 2003 Peregrynacja z kopią Veraikonu: Nowy Sącz, Stary Sącz, Just, Rożnów, Tropie, Jamna, Lipnica Murowana,  Nowy Wiśnicz, Szczepanów, Zabawa, Zawada, Tarnów 

_______________________

SPOTKANIA

_______________________

więcej na www.nieteraz.pl 
www.tarnowskikurierkulturalny.pl

YouTube