Niezależny autorski portal internetowy poświęcony kulturze i sztuce miasta i regionu, na bieżąco monitorujący to, co w kulturalnej trawie piszczy.​

Niezależny autorski portal internetowy poświęcony kulturze i sztuce miasta i regionu, na bieżąco monitorujący to, co w kulturalnej trawie piszczy.

Ośrodek Praktyk Artystycznych w Rudzie Kameralnej
Nowa siedziba Teatru Nie Teraz

PARTNER MEDIALNY

ZAPOWIEDZI | PATRONAT MEDIALNY

Teatr Nie Teraz w “ŚWIETLICY”
Zapraszamy na pierwsze spotkanie
16 maja 2024 o godzinie 18:00
w OPA w Rudzie Kameralnej
adres: Ruda Kameralna 150

Zacni Przyjaciele, Koleżanki, Koledzy i Znajomi
Dziś, 4 kwietnia 2024 r.
zgodnie z zapowiedzią i równolegle z premierą
w Teatrze im. Ludwika Solskiego w Tarnowie,
trafił do sieci pierwszy odcinek
7 odcinkowego miniserialu „OPOWIEŚCI TEATRALNE”.

Serdecznie zapraszam, wystarczy kliknąć poniżej. Krzysztof Borowiec.
PS. W tym unikalnym projekcie udział bierze red. naczelny n/portalu.

______________________________

MALOWANE SŁOWEM

Malowane przez: Tomasza Habiniaka

Wiersze autorstwa: Ryszarda Smagacza

REDAKTOR NACZELNY

* * *

 

już

wieczór

 

kończę

kolejny

wiersz

 

chociaż

wciąż

 

stoję

w

progu

 

Ryszard S.

______________________________

* * *

 

nie

recytuję

już

 

swoich

wierszy

 

pod

pomnikiem

Mickiewicza

 

teraz

słuchają

mnie

 

jeno

brzozy

i

ikony

 

z nich

czerpię

siłę

 

na

dalszy

bochen

czasu

 

Ryszard S.

______________________________

Panie

 

nie

dopuść

by

moje

słowa

przerastały

twoją

prawdę

 

Ryszard S.

______________________________

Wahadło

 

wiersz

to taniec

            z

chaosem

w

którym

panuje

porządek

—————————–

wiersze

pisuję

sam

      nie

wiem

jak

i

dopiero

gdy

powstaną

widzę

com

uczynił

———————————

poeta

zawsze

stoi

w

punkcie

wyjścia

co

wcale

          nie

wyklucza

między

planetarnych

rajz

 

Ryszard S.

______________________________

globalna

pandemia

 

ubrała

           nas

w kagańce

na twarzy

i

ostęplowała

nam

         dusze

a

chorzy z

urojenia

lekarze

zamiast

leczyć

wypisują

akty

      zgonu

 

Polska

jeszcze

się broni

 

niczym

Reduta

Ordona

 

przed

           tą

bolszewicką

zarazą

i

nie zginie

póki

          my

żyjemy

 

Ryszard S.

______________________________

* * *

 

jestem

starym 

człowiekiem

 

który woli

 

czytać

i

myśleć

 

pisać

i

milczeć

 

inaczej

 

niż

       nasze 

covidowe

dzieci

 

dla

których

nie ma

      przed

         i po

 

jest teraz



________________________



zaszczep

dziecku

 

bojaźń 

bożą

 

nie

preparat

 

Ryszard S.

______________________________

Poprzedni
Następny

______________________________

Perun:

Z premedytacją nie oglądam TV.

Telewizor u mnie siedzi w pudle już piąty rok. W ten wyjazdowy weekend miałem przykrą przyjemność zapoznać się z repertuarem różnych stacji korzystając z zastanego odbiornika TV. Po takiej przerwie dostrzega się znaczące różnice i niestety regres kultury.
To, co zobaczyłem i posłuchałem tak bardzo mnie przeraziło i tak bardzo mną wstrząsnęło, że obawiam się, że nie dam rady opisać tego odczucia. Przestraszyłem się zdając sobie sprawę z tego jaka masa rodaków jest karmiona szambem.
Do tej chwili mam wykrzywione usta z wielkim niesmakiem po obejrzeniu fragmentów programów informacyjnych, a także popularno-rozrywkowych. To jest kompletne dno szambowozu!!!
Dziennikarze – błaźni, aroganci, klakierzy i ignoranci, którzy kilkadziesiąt lat temu nie zdaliby matury.
Politycy “polemizujący” w TV – takie typy spotykaliśmy w XX wieku w zieleni miejskiej lub w PGR-ach.
Naukowcy – kilku karierowiczów żądnych kasy za udział w reklamach.
Ludzie kultury i sztuki – kompletny brak.
Gdzie się podziały programy, w których wykształceni, z nieprzeciętną inteligencją, kulturalni redaktorzy dawali wzór szlachetnej osobistej i społecznej postawy? Gdzie wywiało autorytety – ludzi nauki, kultury i sztuki?
W zamian mamy głupkowate seriale lub programy, w których zestaw nieokrzesanych prymitywnych i wulgarnych osób, siedząc na kanapie przed TV, żłopiąc piwo i pierdząc, mówi- “ocenia”, co jest fajne, a co niefajne, kształtuje opinię widzów. Ogląda ich podobno 70-90% społeczeństwa, które ma teraz potwierdzenie, że to jak żyją i jak się zachowują jest w porządku (jest OK i COOL!).
SKANDAL!!!  SKANDAL!!!   SKANDAL!!!
Misja kulturalna programów telewizyjnych rozmyła się gdzieś już dawno temu i nie wiadomo, czy powróci.
Jest zgoda społeczeństwa na to wszystko.
Najważniejsze w państwie osoby muszą znać ten stan rzeczy – aprobują to nie wyrażając jakiegokolwiek sprzeciwu.
Ludzie – zróbmy coś z tym, bo intelekt naszego narodu umiera na naszych oczach i na nasze życzenie!
Jesteśmy otumaniani repertuarem TV oraz coraz większą ilością dostępnego oficjalnie i legalnie alkoholu (dorosłe i mądre osoby korzystają z umiarem, ale ile takich jest? Albo ta młodzież popisująca się przed rówieśnikami?)
Jak kiedyś kolonizatorzy rozpijali rdzennych mieszkańców Ameryki, tak dziś poprzez alkohol i tragiczny poziom intelektualny programów morduje się bezkrwawo Polaków!
Alkohol sprzedawany na stacjach benzynowych!!!
To świadectwo NARODOWEGO KRETYNIZMU, UPODLENIA I PONIŻENIA, którego doczekaliśmy się w XXI wieku.
Do tego dochodzi skrajnie fatalna polityka wewnętrzna i zewnętrzna rządu, która doprowadziła do tego, że Polacy są skłóceni nawet ze swoimi najbliższymi, a żaden z sąsiadów już nas nie lubi.
Rzucą jeszcze więcej kiełbasy na grilla, puszek piwa i małpeczek w popularnych sklepach, pokażą w TV zawody pływackie w moczu i będzie można podzielić się Polską jak resztką kilkudniowej pleśniejącej pizzy!!!
Kulturalna Polsko gdzie jesteś?!
Mądry Polaku przed szkodą gdzie jesteś?!
P.S.
Pominąłem opis kilku programów.
To się w głowie nie mieści, to nie przechodzi przez usta, ani przez klawiaturę.
O mechanizmach manipulacji też nie wspominam. To zagrożenie jest/powinno być dla wszystkich oczywiste.
Niezmiennie polecam lekturę – Gustav le Bon, “Psychologia tłumu”

Piotr Barszczowski (fb)

BOŻENA KWIATKOWSKA przedstawia swoje obrazy i wiersze

O TYM I OWYM 229

Dekalog Polaka

“…Jam jest Polska, Ojczyzna twoja, ziemia Ojców, z ktorej wzrosłeś.

Wszystko, czymś jest,
po Bogu mnie zawdzięczasz.

 

1. Nie będziesz miał ukochania
 ziemskiego nade mnie.

2. Nie będziesz wzywał imienia Polski
 dla własnej chwały,
 kariery albo nagrody.

3. Pamiętaj, abyś Polsce oddał bez wahania
 majątek, szczęście osobiste i życie.

4. Czcij Polskę, Ojczyznę twoją,
 jak matkę rodzoną.

5. Z wrogami Polski walcz wytrwale
do ostatniego tchu, do ostatniej kropli
krwi w żyłach twoich.

6. Walcz z własnym wygodnictwem i tchórzostwem.
Pamiętaj, że tchórz nie może być Polakiem.

7. Bądź bez litości dla zdrajców
imienia polskiego.

8. Zawsze i wszędzie śmiało stwierdzaj,
że jesteś Polakiem.

9. Nie dopuść, by wątpiono w Polskę.

10. Nie pozwól, by ubliżano Polsce,
poniżając Jej wielkość i Jej zasługi,
Jej dorobek i Majestat.

 

Będziesz miłował Polskę
pierwszą po Bogu miłością.
Bedziesz Ją miłował więcej
niż siebie samego”.

Zofia Kossak-Szczucka

PITAVALE - 113

wg. Jerzego Reutera

Miłość w teatrze

To nie tylko sceniczne dramaty, pisane przez wielkich dramaturgów, to także zwykła proza życia, schowana gdzieś głęboko za tajemniczymi kulisami, w garderobach, pracowniach i emocjach, jakże ważnych dla każdego artysty. To raczej zrozumiałe, że życie na scenie musi przenosić się gdzieś głębiej i odciskać swoje piętno na dniu codziennym uczestników tego niecodziennego dell`arte. Pan elektryk z tarnowskiego teatru był młodym i bardzo przystojnym mężczyzną, a mało tego, był nad wyraz ambitny i rządny wejścia na scenę w jakiejś wyrazistej pozie, by zaimponować wszystkim. Jednak pozostałoby to w sferze nocnych marzeń, gdyby do naszego teatru nie została zatrudniona młoda, tuż po studiach, piękna aktorka. A byla tak powabna, że skupiała na sobie gorący wzrok wszystkich mężczyzn i zadrosne spojrzenia kobiet. Elektryk – tak go nazwiemy, by nie urągać jego pamięci – zakochał się od pierwszego wejrzenia, co było zawsze widoczne na oświetlanej przez niego scenie i rozpoczął powolne eksponowanie przed wybranką swoich wdzięków.

Pitaval 113

PO SĄSIEDZKU: KRAKOWSKA MAJÓWKA FILMOWA

czyli

MASTERCARD OFF CAMERA

 

17. Międzynarodowy Festiwal Kina Niezależnego Mastercard OFF CAMERA 2024 właśnie wystartował – donosi nasza krakowska korespondentka Katarzyna Cetera. Za nami wieczorna Gala Otwarcia Festiwalu w Kinie Kijów i europejska premiera filmu TREASURE z udziałem twórców – reżyserki Julii von Heinz, producentów Mariusza Włodarskiego oraz Michała Kiedrowicza, aktora Stephena Fry’a, kostiumografki Małgosi Karpiuk, scenografów Kasi Sobańskiej oraz Marcela Sławińskiego, reżyserki castingu Magdy Szarzbart, a także Justyny Dominik, Ralpha Kamińskiego i Adriana Schabenbecka. Festiwal potrwa 10 dni. W programie 183 projekcje, blisko 100 filmów i 280 wydarzeń.

 

Już po raz siedemnasty zostanie wyłoniony zwycięzca w Międzynarodowym Konkursie Głównym „Wytyczanie Drogi”, w którym o Krakowską Nagrodę Filmową Andrzeja Wajdy. Wysokość nagrody to aż 25 000 dolarów, a o tym kto ją dostanie rozstrzygną jurorzy: aktor i reżyser Andrzej Seweryn, zdobywca dwóch Oscarów za scenariusze Christopher Hampton oraz producentka Alise Gelze. W tym roku publiczność w ramach Konkursu Głównego będzie mogła zobaczyć dziesięć tytułów: 78 DAYS w reż. Emilija Gašić, EMPTY NETS (reż. Behrooz Karamizade), FREVER-FOREVER w reż. Anny Buryachkovej, PARADISE IS BURNING (reż. Mika Gustafson), POWER ALLEY w reż. Lillah Halla, SHE CAME AT NIGHT (reż. Jan Vejnar, Tomáš Pavliček), SILENT ROAR w reż. Johnny’ego Barringtona, THE HYPNOSIS (reż. Ernst De Geer), THE QUIET MAID w reż. Miguela Fausa czy TYLE CO NIC (reż. Grzegorz Dębowski).

 

26 kwietnia o godz. 11.00 rozpoczęła się konferencja prasowa, podczas której nastąpiło oficjalne otwarcie festiwalu. O tej samej godzinie miał miejsce wykład Aleksandry Zaborowskiej na auli Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w ramach Masterclass LEPSZE PORTRETY W 8 KROKACH, podczas którego uczestnicy mieli okazję posłuchać cennych porad na temat fotografii portretowej.

 

O godzinie 16.00 pod Galerią Krakowską – w Miasteczku Filmowym w nowej lokalizacji – rozpoczęły się niezapomniane spotkania OFF Na Maksa, które poprowadził Maks Behr. Jego wyjątkowymi gośćmi byli Dobromir Dymecki i Maciej Musiałowski. W tej samej lokalizacji o godz. 19.00 miał miejsce pierwszy seans plenerowy, na którym pokazano film CHORA NA SIEBIE. O 20.30 na Placu Szczepańskim można było obejrzeć CHŁOPCA Z NIEBIOS.

 

Wieczorem na czerwonym dywanie przed Kinem Kijów pojawili się sławni goście z Polski, Europy i świata. W ten sposób rozpoczęto Galę Otwarcia Festiwalu. Natomiast po uroczystym bankiecie w Klubie Poczta Główna można było już mniej oficjalnie świętować początek festiwalu – w rytmie muzyki z lat 90. i 2000.

 

Trzon programu od lat, niezmiennie – obok konkursu głównego „Wytyczanie Drogi” – wyznacza także Konkurs Polskich Filmów Fabularnych. W tym roku dziesięć najbardziej interesujących rodzimych produkcji ma szansę na nagrodę w tym konkursie. Przyznawane są również nagrody dla Najlepszej Aktorki, Aktora oraz Mastercard Rising Star – za debiut. O wszystkich wspomnianych laurach decydują dwa gremia jurorskie złożone z wybitnych międzynarodowych twórców i ekspertów.

 

Dziś odbyła się projekcja filmu BŁAZNY w reżyserii Gabrieli Muskały, ZNACHORA w reżyserii Michała Gazdy oraz projekcja filmu GRZYBY w reżyserii Pawła Borowskiego, które biorą udział w Konkursie Polskich Filmów Fabularnych. Ale odbył się także premiera filmu TREASURE w reżyserii Julii von Heinz – widzowie Mastecard OFF CAMERA mogli go obejrzeć jako pierwsi na świecie!

 

O 19:00 rozpoczął się pokaz specjalny filmu PUŁAPKA ze specjalnym udziałem Patricka Wilsona, który przed pokazem odebrał nagrodę “Pod Prąd”, przyznawaną od 2010 roku osobistościom szczególnie zasłużonym dla niezależnego kina. Jej laureatami w poprzednich latach byli m.in. David Thewlis, John Malkovich oraz Agnieszka Holland.

 

Film PUŁAPKA (ang. HARD CANDY) opowiada o spotkaniu nastoletniej Hayley z dużo starszym od siebie Jeffem – przystojnym fotografem mody poprzedzonym rozmowami na internetowym czacie. Kiedy spotykają się u niego w domu na jaw wychodzą prawdziwe intencje obydwu stron, które mogą mieć poważne i śmiertelne konsekwencje.

 

Jesteśmy od dawna pełni podziwu dla talentu aktorskiego Patricka Wilsona. – zapewniał Grzegorz Stępniak, Dyrektor Artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego Mastercard OFF CAMERA. – Niemal piętnaście lat temu, podczas jednej z pierwszych edycji Festiwalu […] pokazywaliśmy świetną „Pułapkę”, w którym, obok Elliota Page’a, gra główną rolę. Po latach wracamy do tego mistrzowsko skonstruowanego thrillera, niezapomnianej filmowej gry w przysłowiowych „kotka i myszkę”, przy okazji wizyty Wilsona na naszym Festiwalu. Przyznajemy mu Nagrodę Pod Prąd, w uznaniu dla jego bogatej filmografii i dorobku. Przede wszystkim za konsekwentne podążanie własną ścieżką artystyczną, w ramach której łączy sprzeczne z definicji porządki: karierę w teatrze i broadwayowskich musicalach, granie pierwszoplanowych ról w światowych hitach box office i blockbusterach – chociażby – serii „Obecność” i „Aquaman” z występowaniem z odważnych obyczajowo produkcjach, w rodzaju „Aniołów w Ameryce” i „Małych dzieci”, które na trwałe weszły do kanonu współczesnej (pop)kultury.

 

Patrick Wilson znany jest z wielu ról, zarówno w musicalach na Broadwayu jak i wielkobudżetowych produkcjach filmowych. To aktor ceniony przez krytykę i uhonorowany licznymi nagrodami. Masowej publiczności jest znany dzięki roli Eda Warrena w serii filmów „Obecność”. Aktor urodził się Virginii, ale wychował w St. Petersburg na Florydzie, studiował Sztuki piękne na Uniwersytecie Carnegie Mellon. Swoje pierwsze kroki stawiał na deskach teatralnych. W kinowej sensacji, filmie AQUAMAN James’a Wan’a, Wilson zachwycił publiczność rolą Króla Orma. Niedawno zadebiutował w roli reżysera w piątej części filmów z serii NAZNACZONY zatytułowanej NAZNACZONY: CZERWONE DRZWI. Jednak przełomową rolą w jego karierze była rola Joe Pitta w głośnym mini serialu HBO ANIOŁY W AMERYCE (2003), za którą dostał nominację do Złotego Globu i Emmy. Nominacje dla najlepszego aktora przyniosła mu też rola Lou Solversona w serialu FARGO. Inne filmy i seriale, w których grał Wilson to OBECNOŚĆ, PROMETEUSZ, JACK STRONG, MAŁE DZIECI czy UPIÓR W OPERZE.

 

Poza Konkursem Głównym „Wytyczanie Drogi” – Międzynarodowym konkursem o Krakowską Nagrodę Filmową Andrzeja Wajdy oraz Konkursem Polskich Filmów Fabularnych, w którym dziesięć fabuł walczy o Nagrodę Dominiki Kulczyk & dFlights w wysokości 100 000 złotych, podczas festiwalu przyznawana jest także nagroda Female Voice. Laureatkami tej nagrody są wybitnie uzdolnione kobiety, które na co dzień aktywnie działają w polskiej branży filmowej, są ambitne, kreatywne, skuteczne. Wyróżnienie ma na celu wspieranie kobiet w realizowaniu ich artystycznych projektów i zawodowych planów w mocno zmaskulinizowanym świecie kina. Co roku nominowanych jest pięć twórczyń, a laureatka jest wybierana przez Jury Konkursu Polskich Filmów Fabularnych. Nagrodę po raz pierwszy przyznano w 2023 roku. Wartość nagrody to aż 50 000 zł.

 

Będzie też nagroda dla Najlepszej Aktorki w filmach nominowanych w Konkursie Polskich Filmów Fabularnych (nagroda 10 000 zł), nagroda dla Najlepszego Aktora Konkursu Polskich Filmów Fabularnych

Najlepszy Aktor w filmach nominowanych w Konkursie Polskich Filmów Fabularnych (nagroda: 10 000 zł) oraz Mastercard Rising Star – za najlepszy debiut aktorski w filmie pełnometrażowym (nagroda: 10 000 zł)

 

Reżyserzy i reżyserki filmów biorących udział w Konkursie Głównym „Wytyczanie Drogi” oraz Konkursie Polskich Filmów Fabularnych walczą także o Nagrodę Publiczności w wysokości 10 000 złotych. To, który film zostanie wyróżniony, zależy od najbardziej wymagających jurorów, jakimi są widzowie festiwalu. Przed seansem konkursowych filmów publiczność otrzymuje kartę do głosowania i po zakończeniu projekcji filmu może wrzucić do urny do głosowania.

 

Inne festiwalowe laury to na przykład nagroda przyznawana przez Międzynarodową Federacją Krytyków Filmowych FIPRESCI (Fédération Internationale de la Presse Cinématographique) – organizację zrzeszającą krytyków filmowych z ponad 50 krajów całego świata i przyznającą nagrody na najlepszych festiwalach filmowych, Nagroda KIPA dla najlepszego debiutującego producenta.

 

Będzie też Konkurs filmowy #63sekundy – skierowany do młodych ludzi w wieku 15–22 lata, którzy chcą opowiedzieć o tym, jak widzą swoją przyszłość w świecie pełnym rewolucji społecznych, politycznych, technologicznych i ekonomicznych. Uczestnicy mogą stworzyć swoje dzieło filmowe w dowolnej technice. Może to być film fabularny, animacja lub grafika. Każdy zgłoszony materiał zostanie oceniony pod względem aspektów artystycznych zawartych w 63-sekundowej formule. Głównym organizatorem konkursu jest Muzeum Powstania Warszawskiego. Wysokość nagród: I miejsce – 10 000 zł, II miejsce – 2000 zł, III miejsce – 1000 zł.

 

Festiwal potrwa 10 dni i zakończy się 5 maja. Bilety na niektóre wydarzenia można jeszcze kupić i wybrać się do Krakowa – a to przecież blisko, po sąsiedzku.

 

Katarzyna Cetera

Zobacz również:

PO SĄSIEDZKU: FMF YOUNG TALENT AWARD 2024

czyli KONKURS DA MŁODYCH KOMPOZYTORÓW ROZSTRZYGNIĘTY.   Krakowski Festiwal Muzyki Filmowej należy do najważniejszych festiwali muzyki filmowej na świecie – donosi nasza krakowska korespondentka Katarzyna cetera. Gościli na nim najwybitniejsi kompozytorzy naszych czasów, w tym

Czytaj więcej....

NA DUŻYM EKRANIE: FILM DLA KOSMITÓW

czyli KRAKOWSKA PREMIERA FILMOWA.   W piątek, 5 kwietnia o godzinie 18.00 w Kinie Pod Baranami odbyła się krakowska premiera FILMU DLA KOSMITÓW – informuje nasza krakowska korespondentka Katarzyna Cetera. Seans zakończyła dyskusja, w której

Czytaj więcej....
Poprzedni
Następny

 

  jak
  Babcia
  przy
  furtce
  stoi

 

  cierpiąc
  na
  zawroty
  historii

 

  Ryszard S.

MALOWANIE SŁOWEM

Ryszard Smagacz

Tryptyk Katyński część I

 

Część I

 

            1940 – 2010 Katyń

to

dla Polaków

ziemia

święta i przeklęta

wojenna

dwie daty

dwie listy

ale

od

teraz

pamięć jedna

 

wtedy

bezimienny guzik

z orzełkiem

teraz

obrączka

z imieniem

prezydenta

 

wtedy

strzały w tył głowy

i milczący las

wokół

teraz

salwy honorowe

Zygmunt i Wawel

i pokój

także my

jakby

nie ci

sami

oby

 

CZYTAJ DALEJ

 

Najnowsze spektakle:

PREMIERA
8 marca 2024, Muzeum Wsi Radomskiej
15 marca 2024, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA

8 lipca 2023, Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu

PREMIERA
18 marca 2023, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA

28 września 2022, Łomża

10 wrzesień 2022 – Suchowola koło Białegostoku
16 wrzesień 2022 – Strachocina koło Sanoka

8 wrzesień 2022 – Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu
14 wrzesień 2022 – Gliwice

Pierwsza premiera online – grudzień 2020

dworek M. Konopnickiej w Żarnowcu

Lipiec 2020

Ośrodek Praktyk Artystycznych – Dom Ludowy Maszkienice

Listopad 2019

Ośrodek Praktyk Artystycznych – Dom Ludowy Maszkienice

Spektakl teatralny w wykonaniu adeptów TNT

Arkadia – Sybir – Powrót do nieswojego domu

kwiecień 2019

listopad 2018 – Opole

październik 2017 – Tuchów – Kraków – Warszawa
październik 2016 – Tarnów Ratusz
marzec 2016 – Tuchów klasztor
luty 2016 – Warszawa – Galeria Porczyńskich
sierpień 2015 – Ołpiny
listopad 2014/2015 – Tuchów, Ołpiny /Wymarsz/
październik 2014 – Warszawa Żoliborz – Dom Pielgrzyma “Amicus”
lipiec 2013 – Synagoga – Dąbrowa Tarnowska
kwiecień 2012 – Warszawa – Więzienie na Rakowieckiej

maj 2011 – Warszawa – Muzeum Niepodleglości

grudzień 2010 – Hotel Tarnovia
maj – czerwiec 2003 Peregrynacja z kopią Veraikonu: Nowy Sącz, Stary Sącz, Just, Rożnów, Tropie, Jamna, Lipnica Murowana,  Nowy Wiśnicz, Szczepanów, Zabawa, Zawada, Tarnów 

_______________________

SPOTKANIA

_______________________

więcej na www.nieteraz.pl 
www.tarnowskikurierkulturalny.pl