Niezależny autorski portal internetowy poświęcony kulturze i sztuce miasta i regionu, na bieżąco monitorujący to, co w kulturalnej trawie piszczy.​

Niezależny autorski portal internetowy poświęcony kulturze i sztuce miasta i regionu, na bieżąco monitorujący to, co w kulturalnej trawie piszczy.

Ośrodek Praktyk Artystycznych w Rudzie Kameralnej
Nowa siedziba Teatru Nie Teraz

PARTNER MEDIALNY

ZAPOWIEDZI | PATRONAT MEDIALNY

XV Edycja Festiwalu Vitae Valor

20-23 listopada 2025

Tegoroczne hasło festiwalu: OBLICZA PRZYJAŹNI

Teatr im. Ludwika Solskiego w Tarnowie
prezentuje
7 odcinkowy miniserial „OPOWIEŚCI TEATRALNE”

W tym unikalnym projekcie udział bierze red. naczelny n/portalu.

______________________________

MALOWANE SŁOWEM

Malowane przez: Tomasza Habiniaka

Wiersze autorstwa: Ryszarda Smagacza

REDAKTOR NACZELNY

* * *

 

już

wieczór

 

kończę

kolejny

wiersz

 

chociaż

wciąż

 

stoję

w

progu

 

Ryszard S.

______________________________

* * *

 

nie

recytuję

już

 

swoich

wierszy

 

pod

pomnikiem

Mickiewicza

 

teraz

słuchają

mnie

 

jeno

brzozy

i

ikony

 

z nich

czerpię

siłę

 

na

dalszy

bochen

czasu

 

Ryszard S.

______________________________

Panie

 

nie

dopuść

by

moje

słowa

przerastały

twoją

prawdę

 

Ryszard S.

______________________________

Wahadło

 

wiersz

to taniec

            z

chaosem

w

którym

panuje

porządek

—————————–

wiersze

pisuję

sam

      nie

wiem

jak

i

dopiero

gdy

powstaną

widzę

com

uczynił

———————————

poeta

zawsze

stoi

w

punkcie

wyjścia

co

wcale

          nie

wyklucza

między

planetarnych

rajz

 

Ryszard S.

______________________________

globalna

pandemia

 

ubrała

           nas

w kagańce

na twarzy

i

ostęplowała

nam

         dusze

a

chorzy z

urojenia

lekarze

zamiast

leczyć

wypisują

akty

      zgonu

 

Polska

jeszcze

się broni

 

niczym

Reduta

Ordona

 

przed

           tą

bolszewicką

zarazą

i

nie zginie

póki

          my

żyjemy

 

Ryszard S.

______________________________

* * *

 

jestem

starym 

człowiekiem

 

który woli

 

czytać

i

myśleć

 

pisać

i

milczeć

 

inaczej

 

niż

       nasze 

covidowe

dzieci

 

dla

których

nie ma

      przed

         i po

 

jest teraz



________________________



zaszczep

dziecku

 

bojaźń 

bożą

 

nie

preparat

 

Ryszard S.

______________________________

Poprzedni
Następny

______________________________

Perun:

Z premedytacją nie oglądam TV.

Telewizor u mnie siedzi w pudle już piąty rok. W ten wyjazdowy weekend miałem przykrą przyjemność zapoznać się z repertuarem różnych stacji korzystając z zastanego odbiornika TV. Po takiej przerwie dostrzega się znaczące różnice i niestety regres kultury.
To, co zobaczyłem i posłuchałem tak bardzo mnie przeraziło i tak bardzo mną wstrząsnęło, że obawiam się, że nie dam rady opisać tego odczucia. Przestraszyłem się zdając sobie sprawę z tego jaka masa rodaków jest karmiona szambem.
Do tej chwili mam wykrzywione usta z wielkim niesmakiem po obejrzeniu fragmentów programów informacyjnych, a także popularno-rozrywkowych. To jest kompletne dno szambowozu!!!
Dziennikarze – błaźni, aroganci, klakierzy i ignoranci, którzy kilkadziesiąt lat temu nie zdaliby matury.
Politycy „polemizujący” w TV – takie typy spotykaliśmy w XX wieku w zieleni miejskiej lub w PGR-ach.
Naukowcy – kilku karierowiczów żądnych kasy za udział w reklamach.
Ludzie kultury i sztuki – kompletny brak.
Gdzie się podziały programy, w których wykształceni, z nieprzeciętną inteligencją, kulturalni redaktorzy dawali wzór szlachetnej osobistej i społecznej postawy? Gdzie wywiało autorytety – ludzi nauki, kultury i sztuki?
W zamian mamy głupkowate seriale lub programy, w których zestaw nieokrzesanych prymitywnych i wulgarnych osób, siedząc na kanapie przed TV, żłopiąc piwo i pierdząc, mówi- „ocenia”, co jest fajne, a co niefajne, kształtuje opinię widzów. Ogląda ich podobno 70-90% społeczeństwa, które ma teraz potwierdzenie, że to jak żyją i jak się zachowują jest w porządku (jest OK i COOL!).
SKANDAL!!!  SKANDAL!!!   SKANDAL!!!
Misja kulturalna programów telewizyjnych rozmyła się gdzieś już dawno temu i nie wiadomo, czy powróci.
Jest zgoda społeczeństwa na to wszystko.
Najważniejsze w państwie osoby muszą znać ten stan rzeczy – aprobują to nie wyrażając jakiegokolwiek sprzeciwu.
Ludzie – zróbmy coś z tym, bo intelekt naszego narodu umiera na naszych oczach i na nasze życzenie!
Jesteśmy otumaniani repertuarem TV oraz coraz większą ilością dostępnego oficjalnie i legalnie alkoholu (dorosłe i mądre osoby korzystają z umiarem, ale ile takich jest? Albo ta młodzież popisująca się przed rówieśnikami?)
Jak kiedyś kolonizatorzy rozpijali rdzennych mieszkańców Ameryki, tak dziś poprzez alkohol i tragiczny poziom intelektualny programów morduje się bezkrwawo Polaków!
Alkohol sprzedawany na stacjach benzynowych!!!
To świadectwo NARODOWEGO KRETYNIZMU, UPODLENIA I PONIŻENIA, którego doczekaliśmy się w XXI wieku.
Do tego dochodzi skrajnie fatalna polityka wewnętrzna i zewnętrzna rządu, która doprowadziła do tego, że Polacy są skłóceni nawet ze swoimi najbliższymi, a żaden z sąsiadów już nas nie lubi.
Rzucą jeszcze więcej kiełbasy na grilla, puszek piwa i małpeczek w popularnych sklepach, pokażą w TV zawody pływackie w moczu i będzie można podzielić się Polską jak resztką kilkudniowej pleśniejącej pizzy!!!
Kulturalna Polsko gdzie jesteś?!
Mądry Polaku przed szkodą gdzie jesteś?!
P.S.
Pominąłem opis kilku programów.
To się w głowie nie mieści, to nie przechodzi przez usta, ani przez klawiaturę.
O mechanizmach manipulacji też nie wspominam. To zagrożenie jest/powinno być dla wszystkich oczywiste.
Niezmiennie polecam lekturę – Gustav le Bon, „Psychologia tłumu”

Piotr Barszczowski (fb)

BOŻENA KWIATKOWSKA przedstawia swoje obrazy i wiersze

O TYM I OWYM 229

Dekalog Polaka

„…Jam jest Polska, Ojczyzna twoja, ziemia Ojców, z ktorej wzrosłeś.

Wszystko, czymś jest,
po Bogu mnie zawdzięczasz.

 

1. Nie będziesz miał ukochania
 ziemskiego nade mnie.

2. Nie będziesz wzywał imienia Polski
 dla własnej chwały,
 kariery albo nagrody.

3. Pamiętaj, abyś Polsce oddał bez wahania
 majątek, szczęście osobiste i życie.

4. Czcij Polskę, Ojczyznę twoją,
 jak matkę rodzoną.

5. Z wrogami Polski walcz wytrwale
do ostatniego tchu, do ostatniej kropli
krwi w żyłach twoich.

6. Walcz z własnym wygodnictwem i tchórzostwem.
Pamiętaj, że tchórz nie może być Polakiem.

7. Bądź bez litości dla zdrajców
imienia polskiego.

8. Zawsze i wszędzie śmiało stwierdzaj,
że jesteś Polakiem.

9. Nie dopuść, by wątpiono w Polskę.

10. Nie pozwól, by ubliżano Polsce,
poniżając Jej wielkość i Jej zasługi,
Jej dorobek i Majestat.

 

Będziesz miłował Polskę
pierwszą po Bogu miłością.
Bedziesz Ją miłował więcej
niż siebie samego”.

Zofia Kossak-Szczucka

PITAVALE - 113

wg. Jerzego Reutera

Miłość w teatrze

To nie tylko sceniczne dramaty, pisane przez wielkich dramaturgów, to także zwykła proza życia, schowana gdzieś głęboko za tajemniczymi kulisami, w garderobach, pracowniach i emocjach, jakże ważnych dla każdego artysty. To raczej zrozumiałe, że życie na scenie musi przenosić się gdzieś głębiej i odciskać swoje piętno na dniu codziennym uczestników tego niecodziennego dell`arte. Pan elektryk z tarnowskiego teatru był młodym i bardzo przystojnym mężczyzną, a mało tego, był nad wyraz ambitny i rządny wejścia na scenę w jakiejś wyrazistej pozie, by zaimponować wszystkim. Jednak pozostałoby to w sferze nocnych marzeń, gdyby do naszego teatru nie została zatrudniona młoda, tuż po studiach, piękna aktorka. A byla tak powabna, że skupiała na sobie gorący wzrok wszystkich mężczyzn i zadrosne spojrzenia kobiet. Elektryk – tak go nazwiemy, by nie urągać jego pamięci – zakochał się od pierwszego wejrzenia, co było zawsze widoczne na oświetlanej przez niego scenie i rozpoczął powolne eksponowanie przed wybranką swoich wdzięków.

Pitaval 113

PODRÓŻE TEATRALNE: W POSZUKIWANIU WSPÓLNOTY

czyli

7. KIELECKI MIĘDZYNARODOWY

FESTIWAL TEATRALNY.

 

Już w najbliższą niedzielę, 12 października rozpoczyna się jedna z najważniejszych imprez kulturalnych w regionie świętokrzyskim – zapowiada nasza krakowska recenzentka Katarzyna Cetera 7. Kielecki Międzynarodowy Festiwal Teatralny. Tym razem oprócz spektakli z różnych zakątków Polski, goście festiwalowi obejrzą tytuły z Francji, Litwy i Rumunii. Organizator imprezy – Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach wciąż czeka na powołanie dyrektora przez Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego.

 

Ideą festiwalu jest tworzenie przestrzeni wielokulturowego dialogu poprzez prezentację różnorodnych odmian współczesnego teatru i dramaturgii krajów europejskich. Festiwal, w zamierzeniu, jest platformą spotkań profesjonalistów i miłośników teatru, a przyświeca mu misja szeroko rozumianej integracji kultury europejskiej i środowiska teatralnego. Przede wszystkim jednak stwarza widzom miasta i regionu sposobność poznania istotnych spektakli.

 

Rzeczniczka teatru Paulina Drozdowska zwróciła uwagę, że KMFT to wydarzenie, które od lat przyciąga do Kielc najciekawsze spektakle współczesnego teatru z kraju i zagranicy. Łączy je refleksja nad władzą, wspólnotą i odpowiedzialnością. Wszystkie spektakle zagraniczne będą prezentowane z polskimi i angielskimi napisami.

 

Tegoroczna edycja festiwalu potrwa do 26 października. Międzynarodowy wymiar imprezy zapewnią wyraziste przedstawienia z Francji, Litwy i Rumunii. Łączy je nie tylko narodowy charakter scen, na których powstały, co zwykle jest gwarantem wysokiej jakości artystycznej. Choć wywodzą się z różnych kultur, da się z nich ułożyć mozaikę opowieści o władzy, wspólnocie i odpowiedzialności, każda produkcja operuje innym językiem estetycznym, każda zanurzona jest w odmiennym kontekście politycznym i kulturowym, a jednak wspólnie tworzą pasmo refleksji nad władzą, odpowiedzialnością i wspólnotą I tak MARY STUART w reżyserii Andrei Șerbana z Narodowego Teatru w Bukareszcie portretuje historię Marii, wygnanej królowej Szkocji i Elżbiety I, królowej Anglii. Po 32 latach nieobecności reżyser powrócił na tę scenę z adaptacją dramatu Roberta Icke’a, który sam przeniósł do współczesności klasyczną tragedię Schillera.

 

Z kolei w CAVALIERES z Teatru Narodowego La Colline w Paryżu, reżyserka Isabelle Lafon przedstawia życie trzech kobiet, które zamieszkują razem, by opiekować się Madelaine, dziewczynką z wrodzoną niepełnosprawnością. Tam, gdzie u Șerbana historia dominuje nad jednostką, u francuskiej reżyserki jednostka buduje swoją własną historię: małą, ulotną, bez fanfar, ale pełną znaczeń. Bohaterki CAVALIERES próbują ułożyć życie na nowo. Ta wspólnota nie opiera się jednak na ideologii czy strategii przetrwania, ale na intymnej współodpowiedzialności. Madeleine, niewidoczna, lecz obecna dziewczynka z niepełnosprawnością, staje się osią tej mikrowspólnoty – powierniczką troski i źródłem sensu. Lafon pokazuje, że teatr może być miejscem, w którym to, co marginalne i nieheroiczne, zyskuje rangę egzystencjalnego doświadczenia – bliskiego, współdzielonego, pełnego poezji codzienności.

 

CONSIDER THE LOBSTER w reżyserii Yany Ross – spektakl Litewskiego Narodowego Teatru Dramatycznego – nawiązuje do głośnego eseju Davida Fostera Wallace’a, a przy okazji stawia pytania o to, co naprawdę kryje się w naturze człowieka. Reżyserka – w zupełnie innym rejestrze formalnym i emocjonalnym – sięga po teksty tego – według wielu – najwybitniejszego eseisty współczesnej literatury. W estetyce postdramatycznej, pełnej intertekstualnych odniesień, Ross buduje widowisko, które początkowo przypomina festyn – aktorzy tańczą litewskie tańce ludowe, przechodzą przez przebrania uczestników Maine Lobster Festival, prezentują się jako ofiary i sprawcy, matki i dzieci. Spektakl układa się w serię obrazów i gestów – niekiedy dosłownych, jak scena z wanną pełną wody i aktorką spędzającą w niej 40 sekund (czas potrzebny, by homar umarł we wrzątku), a czasem abstrakcyjnych lub ironicznych. Ross nie daje jednej interpretacji, lecz prowokuje: do myślenia o banalizacji cierpienia, o normalizacji przemocy, o granicach wrażliwości. Czasem celnie, czasem ostentacyjnie, niekiedy zbyt bezpośrednio.

 

Ale nie są to jedyne festiwalowe atrakcje. W programie imprezy znajdziemy także najgłośniejsze – przynajmniej oststnio – produkcje polskie: DOM NIESPOKOJNEJ STAROŚCI w reżyserii Michała Buszewicza z Teatru Współczesnego w Szczecinie, SPRZEDAWCY MARZEŃ w reżyserii Anny Sroki-Hryń z Teatru Muzycznego Roma w Warszawie; NOWY PAN TADEUSZ, TYLKO ŻE RAPOWY w reżyserii Kamila Białaszka z Teatru Polskiego w Poznaniu, DON KICHOT w reżyserii Jakuba Roszkowskiego z Teatru Śląskiego w Katowicach, PEWNEGO DŁUGIEGO DNIA z Narodowego Starego Teatru w Krakowie, w reżyserii Luka Percevala i TĘSKNIĘZA DOMEM w reżyserii Radosława B. Maciąga z Teatru Powszechnego w Radomiu. Będą też słynne kobiece monodramy: NA PIERWSZY RZUT OKA z Marią Seweryn w reżyserii Adama Sajnuka z Teatru Polonia oraz OCALONE z Agnieszką Przepiórską w reżyserii Mai Kleczewskiej z Domu Spotkań z Historią w Warszawie. Będzie też tekst PŁYWALNI Magdaleny Drab nagrodzony w ramach organizowanego przez Instytut Teatralny programu stypendialnego Dramatopisanie, a przybliży ją widzom reżyserka czytania, Julia Lange.

 

Tegoroczną propozycją festiwalową Teatru im. Żeromskiego będzie PROTEST KIELECKI. DO KOGO NALEŻĄ KIELCE? w reżyserii Jakuba Skrzywanka Spektakl, w zastanych realiach (niepowołania przez Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego kandydata, który wygrał konkurs na dyrektora) przywodzi na myśl refleksję: do kogo należy teatr? Nie tylko ten w Kielcach. Teatr w ogóle. Pytanie to stawiał będzie Wojciech Szot, dziennikarz i moderator dwóch festiwalowych debat.

 

Nowością tegorocznej edycji będą przedstawienia dla młodszych widzów (m.in. TAJEMNICZY OGRÓD Frances H. Burnett, w wersji Teatru Zagłębia w Sosnowcu w reżyserii Justyny Sobczyk. Jak podkreślała podczas konferencji prasowej Luiza Buras-Sokół: Nie tylko dlatego, że to jest pierwsze tego typu wydarzenie, które prezentujemy w ramach festiwalu dla młodych widzów i widzek, ale też z uwagi na to, że temat, który spektakl podejmuje, nie jest na co dzień obecny w dyskursie z młodymi odbiorcami. Temat straty, temat trudności młodego człowieka w odnalezieniu się w obecnej rzeczywistości i radzenia sobie z tymi problemami. A zaskakujące, ale bardzo pozytywne zakończenie sprawia, że spektakl jest wartościowy nie tylko dla dzieci, ale dla wszystkich widzów – mówiła.

 

Stali bywalcy KMFT wiedzą, że festiwal to nie tylko przegląd przedstawień, ale także: debaty, rozmowy z twórcami i twórczyniami, czytania sztuk i warsztaty. W tym roku organizatorzy po raz pierwszy zapraszają na jogę połączoną z ćwiczeniami uwalniania głosu. Poprowadzą je Anna i Jacek Przybyszowie. W tle wybrzmią teksty piosenek ich córki Natalii.

 

Organizatorzy festiwalu próbują ponownie udowodnić – chyba nam i sobie – że teatr wciąż może być miejscem, gdzie wspólnota choć na chwilę zbiera oddech, żeby spróbować wymyślić siebie jeszcze raz, tym razem może trochę mądrzej, trochę czulej, trochę odważniej. Teatr, jeśli ma mieć sens […] jest dziś miejscem, w którym można wypowiedzieć to, co boli, i poszukać form, które nie przykryją bólu fałszywym katharsis, tylko pozwolą z nim zostać. Dlatego ten festiwal opowiada o żałobie, która się nie kończy, o systemach, które zdradzają ludzi, o fantazjach, które chronią, kiedy świat przestaje chronić. Nie po to, żeby pogrążyć widzów w smutku, ale po to, żeby przypomnieć, że wszystko, co rozpada się dzisiaj, może być materiałem na coś nowego. Że teatr wciąż może być miejscem, gdzie wspólnota choć na chwilę zbiera oddech, żeby spróbować wymyślić siebie jeszcze raz, tym razem może trochę mądrzej, trochę czulej, trochę odważniej. – czytamy w materiałach festiwalowych.

 

Spektakle i wydarzenia festiwalowe będą odbywać się do 26 października 2025 roku w wyremontowanych przestrzeniach Teatru im. Stefana Żeromskiego oraz w Kieleckim Centrum Kultury. To jednak niezupełnie koniec. Widzowie obejrzą jeszcze na kieleckiej scenie, jako bonus festiwalowy 8 listopada, spektakl PIEKŁO – NIEBO w reżyserii Jakuba Krofty z Teatru Narodowego w Warszawie.

 

Spróbujmy i my stać się częścią tej wspólnoty. Może Kielce nie są aż tak blisko, może trzeba będzie wybrać się w dłuższą podróż teatralną – ale zapewniam: warto.

 

Na część spektakli można jeszcze zdobyć bilety, a tam, gdzie system biletowy wykazuje, że bilety są wyprzedane, warto polować na wejściówki lub zwroty. Naprawdę się udaje!

 

Katarzyna Cetera

 

Program 7. Kieleckiego Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego:

 

12.10 | godz. 16.00, 20.00 | Spektakl
PROTEST KIELECKI. DO KOGO NALEŻĄ KIELCE? reż. Jakub Skrzywanek
Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach
Nowa Scena Teatru Żeromskiego

13.10 | godz. 18:00 | Debata
MŁODOŚĆ → STAROŚĆ (udział wezmą: prof. Maria Poprzęcka, Małgorzata Kalicińska, Katarzyna Sobczuk, prowadzenie: Wojciech Szot)
Nowa Scena Teatru Żeromskiego

14.10 | godz. 17.00, 20.00 | Spektakl
DON KICHOT, reż. Jakub Roszkowski
Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach
Duża Scena Teatru Żeromskiego

15.10 | godz. 19.00 | Spektakl
MARY STUART, reż. Andrei Şerban
Teatr Narodowy w Bukareszcie
Duża Scena Teatru Żeromskiego

16.10 | godz. 19.00 | Spektakl
DOM NIESPOKOJNEJ STAROŚCI, reż. Michał Buszewicz
Teatr Współczesny w Szczecinie
Duża Scena Teatru Żeromskiego

17.10 | godz. 18:00 | Czytanie performatywne
PŁYWALNIA, reż. Julia Lange
Nowa Scena Teatru Żeromskiego

18.10
godz. 16.00 | Spektakl
NA PIERWSZY RZUT OKA, reż. Adam Sajnuk
Teatr Polonia, Warszawa
Duża Scena Teatru Żeromskiego
godz. 19.00 | Spektakl
CAVALIERES, reż. Isabelle Lafon
Les Merveilleuses/Teatr Narodowy La Colline, Paryż
Duża Scena Kieleckiego Centrum Kultury

19.10 
godz. 10.00 | Warsztaty
OD MEDYTACJI DO KREACJI. SZTUKA OŻYWIANIA PRZEDMIOTÓW W TEATRZE, prowadzenie: Joanna Kasperek
Duża Sala Prób Teatru Żeromskiego
godz. 17.00, 20.00 | Spektakl
OCALONE, reż. Maja Kleczewska
Dom Spotkań z Historią, Warszawa
Nowa Scena Teatru Żeromskiego

20.10 | godz. 19.00 | Spektakl
SPRZEDAWCY MARZEŃ, reż. Anna Sroka-Hryń
Teatr Muzyczny Roma w Warszawie
Duża Scena Teatru Żeromskiego

21.10 | godz. 19.00 | Spektakl
TĘSKNIĘ ZA DOMEM, reż. Radosław B. Maciąg
Teatr Powszechny im. Jana Kochanowskiego w Radomiu
Duża Scena Kieleckiego Centrum Kultury

22.10 | godz. 19.00 | Spektakl
PEWNEGO DŁUGIEGO DNIA, reż. Luk Perceval
Narodowy Teatr Stary im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie
Duża Scena Teatru Żeromskiego

23.10 | godz. 19.00 | Spektakl
CONSIDER THE LOBSTER, reż. Yana Ross
Litewski Narodowy Teatru Dramatyczny, Wilno
Duża Scena Kieleckiego Centrum Kultury

24.10
godz. 11.00, 18.00 | Spektakl
TAJEMNICZY OGRÓD, reż. Justyna Sobczyk
Teatr Zagłębia w Sosnowcu
Duża Scena Teatru Żeromskiego
godz. 12.30 | Warsztaty
STWÓRZ SWÓJ TAJEMNICZY OGRÓD, prowadzenie: Anna Wolszczak
Duża Scena Teatru Żeromskiego

25.10
godz. 10.00 | Joga
KULTURA FIZYCZNA: Z FOTELA NA MATĘ
Foyer Dużej Sceny Teatru Żeromskiego
godz. 18.00 | Debata
DO KOGO NALEŻY TEATR?, udział wezmą: prof. Marzena Marczewska, Michał Buszewicz, Paweł Szkotak, prowadzenie: Wojciech Szot
Nowa Scena Teatru Żeromskiego

26.10
godz. 16.00 | Czytanie performatywne
POV: MASZ 12 LAT I PRZE….NE, Mariusz Gołosz, reż. Zofia Pinkiewicz
Nowa Scena Teatru Żeromskiego 
godz. 19.00 | Spektakl
NOWY PAN TADEUSZ, TYLKO ŻE RAPOWY, reż. Kamil Białaszek
Teatr Polski w Poznaniu
Duża Scena Teatru Żeromskiego

08.11 | godz. 19.00 | Spektakl (bonus festiwalowy)
PIEKŁO – NIEBO, reż. Jakub Krofta
Teatr Narodowy Warszawy
Duża Scena Teatru Żeromskiego

Ceny biletów:

BILET NORMALNY 70/50 zł
BILET ULGOWY 40/30 zł
WEJŚCIÓWKA 20 zł

BONUSY CENOWE PRZY ZAKUPIE BILETÓW:
– na 11-14 spektakli – bilet tańszy o 50%
– na 8-10 spektakli – bilet tańszy o 40%
– na 4-7 spektakli – bilet tańszy o 30% 

 

WYDARZENIA TOWARZYSZĄCE:
Warsztaty: „Od medytacji do kreacji.  Sztuka ożywiania przedmiotów w teatrze” 30 zł
Warsztaty: „Stwórz swój tajemniczy ogród” 20 zł
Zajęcia jogi: „Z fotela na matę” 50 zł
Czytania performatywne: 10 zł
Debaty: 5 zł  

Dla uczestników_czek debat zniżki na spektakle repertuarowe. Przy zakupie biletów nie obowiązują inne ulgi poza wymienionymi. Z ulgi skorzystać mogą jedynie posiadacze Karnetu Teatralnego, nie łączy się jednak ona z powyższymi bonusami cenowymi. 

Bilety na wszystkie spektakle dostępne są w kasie teatru przy ul. Sienkiewicza 32 i online.  

 

 

Zobacz również:

Dziady w Seminarium

Teatr Seminaryjny Wyższego Seminarium Duchownego w Tarnowie w sobotę 8 listopada 2025 r. dał kolejną, oczekiwaną z ogromnym zainteresowaniem swoją premierę. Przed rokiem pokazali „Zemstę” Al. Fredry,tym razem były to słynne Dziady Adama Mickiewicza, dokładnie

Czytaj więcej....
Poprzedni
Następny

 

  jak
  Babcia
  przy
  furtce
  stoi

 

  cierpiąc
  na
  zawroty
  historii

 

  Ryszard S.

MALOWANIE SŁOWEM

Ryszard Smagacz

Tryptyk Katyński część I

 

Część I

 

            1940 – 2010 Katyń

to

dla Polaków

ziemia

święta i przeklęta

wojenna

dwie daty

dwie listy

ale

od

teraz

pamięć jedna

 

wtedy

bezimienny guzik

z orzełkiem

teraz

obrączka

z imieniem

prezydenta

 

wtedy

strzały w tył głowy

i milczący las

wokół

teraz

salwy honorowe

Zygmunt i Wawel

i pokój

także my

jakby

nie ci

sami

oby

 

CZYTAJ DALEJ

 

Teatr Nie Teraz

Galeria Mistrzów:

Najnowsze spektakle:

MINIATURA TEATRALNA
PREMIERA
18 października 2025, Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu

MINIATURA TEATRALNA
PREMIERA
12 października 2024, Dwór Brzozówka w Tomicach k/ Warszawy

PREMIERA
5 października 2024, Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu
11 października 2024, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA
8 marca 2024, Muzeum Wsi Radomskiej
15 marca 2024, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA

8 lipca 2023, Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu

PREMIERA
18 marca 2023, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA

28 września 2022, Łomża

10 wrzesień 2022 – Suchowola koło Białegostoku
16 wrzesień 2022 – Strachocina koło Sanoka

8 wrzesień 2022 – Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu
14 wrzesień 2022 – Gliwice

Pierwsza premiera online – grudzień 2020

dworek M. Konopnickiej w Żarnowcu

Lipiec 2020

Ośrodek Praktyk Artystycznych – Dom Ludowy Maszkienice

Listopad 2019

Ośrodek Praktyk Artystycznych – Dom Ludowy Maszkienice

Spektakl teatralny w wykonaniu adeptów TNT

Arkadia – Sybir – Powrót do nieswojego domu

kwiecień 2019

listopad 2018 – Opole

październik 2017 – Tuchów – Kraków – Warszawa
październik 2016 – Tarnów Ratusz
marzec 2016 – Tuchów klasztor
luty 2016 – Warszawa – Galeria Porczyńskich
sierpień 2015 – Ołpiny
listopad 2014/2015 – Tuchów, Ołpiny /Wymarsz/
październik 2014 – Warszawa Żoliborz – Dom Pielgrzyma „Amicus”
lipiec 2013 – Synagoga – Dąbrowa Tarnowska
kwiecień 2012 – Warszawa – Więzienie na Rakowieckiej

maj 2011 – Warszawa – Muzeum Niepodleglości

grudzień 2010 – Hotel Tarnovia
maj – czerwiec 2003 Peregrynacja z kopią Veraikonu: Nowy Sącz, Stary Sącz, Just, Rożnów, Tropie, Jamna, Lipnica Murowana,  Nowy Wiśnicz, Szczepanów, Zabawa, Zawada, Tarnów 

_______________________

SPOTKANIA

_______________________

więcej na www.nieteraz.pl 
www.tarnowskikurierkulturalny.pl

YouTube